donderdag 22 oktober 2020

Herfstwandeling (2) 22 oktober 2020 (4,7 km)


Vandaag een 2de herfstwandeling deze week.
Ik besloot mijn auto ditmaal te parkeren bij het SPI (Stichting Prinses Irene) bij de Lavadijk.

Ik besloot richting de Landerijen te wandelen.
Toen ik over dit bruggetje liep zag ik een pad waar ik even heen en weer liep.

Hier zag ik deze kat die ik op de foto heb gezet.


Spijt dat ik het pad was ingelopen had ik niet. 
Er waren hele mooie paddenstoelen te zien.

Wat een mooie herfsttafrelen. 

Daarna liep ik echt richting de Landerijen.

Dit is een nieuwe wijk in Roosendaal.
Vroeger toen deze wijk er nog niet was liep je door dit onbebouwde terrein tijdens de avond Vierdaagse.
Dat was in de tijd dat 10 kilometer door mij nog als zeer ver werd ervaren. Dat is natuurlijk tegenwoordig wel anders.
Afstanden van 10 kilometer loop ik regelmatig al is het in de coronatijd vaak ook wel iets korter.

Ook hier waren mooie paddenstoelen te zien.

Bij de Landerijen aangekomen zag ik een aantal schapen.



Deze schapen zie je steeds op andere plekken in Roosendaal staan.



Omdat het zonnig was maakte ik een aantal foto's van de schapen.


En ook deze zwanen lieten zich op de foto zetten.

Spiegelen in het water.




Ik kon niet genoeg krijgen van de schapen. En gelijk kon ik ook mijn fototoestel weer wat verder testen.


Maar uiteindelijk liep ik verder. Het nog onbebouwde stuk van vroeger van de avondvierdaagse. 


En hoewel dat natuurlijk qua afstand nu best wel meeviel was het nog een aardig stukje.

Bij de Langendijksestraat liep ik rechtsaf.

In de verte zag ik de Landerijen nog liggen.





En ook hier keek ik weer naar paddenstoelen en andere herfsttafrelen. 



Wat kan de natuur toch mooi zijn.






Langzaam begon ook de zon te zakken. Aanstaand weekend zal de klok een uur terug worden gezet en zal het dus eerder donker zijn in de avond.



Ik passeerde deze kippenboerderij.

Mooie avondfoto.



Ik fotografeerde de laatste paddenstoelen die ik vandaag tegen kwam.


En ook het eerste kwartier was goed te zien.
Ik kwam weer bij het SPI aan en had bijna 5 kilometer gewandeld. Voorlopig de laatste avondwandeling na mijn werk.
Dat is toch een voordeel van thuiswerken, als ik naar Terneuzen moet ben ik vaak as rond 6 uur thuis.
Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten