zaterdag 2 juli 2022

AVO Zomertocht Oudenbosch 2 juli 2022 (9,6 km)

              


Vandaag een klein wandeltochtje in Oudenbosch. Volgende week misschien een laatste training met wat meer kilometers.
De start was bij AVO en nadat ik me had ingeschreven vertrok ik voor een mooi rondje in de omgeving van Oudenbosch.

Nadat ik terrein was overgestoken moest ik rechtsaf.


En al snel daarna linksaf door de wijken van Oudenbosch.




Als je goed rondkijkt zijn er hele mooie gebouwen te zien.
En dan was ik nog niet bij de basiliek. Een replica van de St. Pieter in Rome.

Al snel stak ik nadat de trein was gepasseerd het spoor over.




UITKIJKEN GEBLAZEN
Ik zag een grote fles wijn. Als die gevuld zou zijn kun je aardig dronken raken.

Al snel kwam ik bij de Mariagrot. Hier was ik al vaker langst gewandeld.
Maria met gevouwen handen.

Daarna door dit mooie steegje met mooie woningen.


Rustig liep ik verder, het was mooi weer.
Hier waren deze Lama's te zien.

Even later verliet de wandeling even Oudenbosch.


Er moesten natuurlijk, ondanks dat het vandaag een relatief korte wandeling was, wel kilometers gemaakt worden.



Even een aantal foto's van de omgeving maken.



Maar al snel werd Oudenbosch weer bereikt.

En ook de koepel van de basiliek was al te zien. De wandeling ging richting een achteringang van de basiliek.
Hier was de rust, in een ontvangstruimte bij de basiliek.
Hier bestelde ik koffie, wat ik eigenlijk nooit drink. Van slag vanwege de warmte of de mooie basiliek.
Ik nam een pauze en kreeg uiteindelijk thee. De kosten (€1,50) moesten in het offerblok.
Na de rust liep je verder door het museum en verliet door een achteruitgang weer de basiliek.



Na de basiliek te hebben verlaten liep de wandeling al snel langst de haven.



En wederom werd er verder door wijken in Oudenbosch gewandeld.



Waar ook deze mooie bloemen stonden.

De toren van de Kapel van de Broeders van St. Louis was al boven de huizen te zien.
En op deze foto was de koepel helemaal goed te zien.


We liepen door het poortje om op de Markt uit de komen.
Even later weer een poort in.

Nu was de kapel van de voorkant te zien.
Hoewel ik hier al best veel foto's heb ik mijn collectie blijft het een mooi gebouw.
Met deze fontein.

En natuurlijk moest ook de basiliek er van de voorkant op.



Op naar het station, het op één na oudste station nog bestaande station van Nederland. Valkenburg (Limburg) is het oudste station.
De sprinter vertrekt richting Roosendaal

Station Oudenbosch.


Het spoor over.



En nog even een foto van de andere kant van het station.



Omdat de groep voor mij ineens rechtsaf ging, bleef ik op de juiste route.
Een oudere vrouw was verkeerd gewandeld en ik riep haar terug. Overigens had ik de pijl ook gemist.

Ik liep met de vrouw richting de finish en we kwamen in gesprek.

Hierdoor was de laatste kilometer snel voorbij.
Nog even wat drinken en napraten en daarna reed ik weer richting Roosendaal.

Vergeet mijn gastenboek niet.

https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten