donderdag 15 juni 2017

Wintertocht Hart van Brabant Tilburg 10 februari 2008 (1,5 km)

Als je de titel van deze weblog bekijkt zul je denken dat ik een typefout heb gemaakt. Anderhalve kilometer maar (moet dat geen 15 zijn misschien) en daarvoor helemaal naar Tilburg rijden vanuit Roosendaal dat is haast niet te geloven. Maar toch is het zo.
Maar even beginnen bij het begin, het was een stralende dag en we hadden daarom besloten vandaag weer naar Tilburg af te reizen. Mijn broer en ik voor de 3de maal deze winter mijn moeder voor de 2de maal. Rond tien voor negen vertrokken we vanuit Roosendaal en we waren ongeveer vijf over half tien in Tilburg. Even de startkaarten ophalen en we konden starten. De start was wederom bij Boerke Mutsaers.
We liepen een trapje af, zagen bij station West dat het precies 9.45u was. We liepen richting de Universiteit Tilburg.




Direct daarna kwamen we in een bosrijk gebied, we kletsen met elkaar.
En toen ineens die boomstronk waarover mijn moeder haar evenwicht verloor. Het leek een onschuldige val maar ze bleef klagen over haar heup en kon niet meer opstaan. Vlug de organisatie gebeld. Diverse medewandelaars en ander toevallige voorbijgangers kwamen ons te hulp. We besloten al vlug ook maar even een ambulance te bellen.
De politie kwam ook even mee en vroeg aan mij wat gegevens. In de ambulance vond men het toch beter om even foto's te laten maken. Zodoende ging mijn moeder samen met mijn broer met de ambulance mee en werd ik door de politie afgezet bij station West waar mijn auto stond.
En toen zelf vlug naar het tweestedenziekenhuis.
Allerlei vragen en onderzoeken werden er gedaan (hart, longen , hersenfuncties) Kortom de hele medische molen. En natuurlijk werden er foto's gemaakt van de heup. De 1ste keer kon de dokter het niet goed beoordelen dus er moesten opnieuw foto's worden gemaakt waaruit bleek dat de heup gebroken was. En er moest direct geopereerd worden. Zodoende zit ik terwijl ik dit verslag schrijf te wachten op een telefoontje vanuit Tilburg. Men zou bellen zodra alles achter de rug was en mijn moeder op de kamer lag. 
Vandaar dat deze wandeltocht slechts 1,5 km heeft geduurd. Hopelijk kost dit mijn moeder niet haar 4Daagse. Laten we optimistisch blijven.
AANVULLING:
Om 15.30u belt mijn moeder zelf al op dat de operatie goed is gegaan.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten