donderdag 28 mei 2020

Rondje Willemstad 28 mei 2020 (4,2 km)


Omdat ik tegenwoordig vaak van huis start bij wandelingen en daar al veel had gezien, besloot ik vandaag naar Willemstad te rijden na mijn (thuis)werk.
Ik hoopte dat het daar niet druk zou zijn en dat klopte gelukkig ook.
Als eerste maakte ik een paar foto's van de haven.
Zicht op Willemstad.

 


Daarna liep ik richting de vesting. Maar eerst even deze trap op.

Daarna liep ik langst een aantal bunkers.

Willemstad is namelijk een vestingstad.
Dat zie je ook aan de diverse kanonnen zoals hier op de foto.



Het was rustig, er liep op deze donderdag eigenlijk bijna niemand.




Vaak zie ik wel vogels maar voordat ik ze kan fotograferen vliegen ze weg. Hier had ik geluk.






In Willemstad waren er erg mooie foto's te maken.



Even later kwam ik bij dit oorlogsmonument aan.
Een monument van de 1ste wereldoorlog.



En ook hier waren kanonnen te zien.





Ik liep weer verder langst de vesting.
Huisje

In de verte kwam deze molen in beeld.


Ik maakte weer een aantal foto's van boten die aan de kade lagen.



Daarna besloot ik richting de Koepelkerk te wandelen.


En maakte nog even van een andere kant een foto van de molen.

Ik besloot rond de kerk te wandelen.

Hier was een begraafplaats.
En het lukte me weer een vogel op de foto te zetten voordat hij wegvloog.



Koepelkerk.


Daarna liep ik richting het Mauritsmuseum.

En zag deze poppen bij een huis.


Eenden in de buurt van het Mauritsmuseum.


Daarna besloot ik richting een pleintje met terrassen te wandelen. Helaas mogen die pas 1 juni 12.00u open.

Het zonnetje op een huis.



Lege terrassen



Ik liep Willemstad weer uit.


En besloot een ijsje te kopen.


Dat ijsje was wel erg groot en door de hitte begon het ook snel te smelten.


Ik liep een stukje langst een water.

Al snel kwam ik bij een Belgisch militair Ereveld.

Dit was een monument uit de 2de wereldoorlog.

Ook hier maakte ik weer een aantal foto's.



Daarna liep ik de laatste meters richting mijn auto.




Reddingsbrigade 



Vandaag misschien niet zo'n grote route qua kilometers maar wel een mooie route

Na de wandeling reed ik weer naar huis.


Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/



Geen opmerkingen:

Een reactie posten