dinsdag 21 juli 2020

Dinsdag 21 juli 2020 De Dag van Kruisland (21,1 km)




Zelf tijdens de Alternatieve Vierdaagse "You're never walk alone"
Daar stonden we dan. Gewoon thuis. Acht uur. Normaal zou ik dan in de buurt van Oosterhout zijn geweest, misschien iets verder. Dit jaar was ik wandelschoen en was dus laat gestart. Alhoewel laat het zou nog rond zes uur zijn geweest.
Ondanks dat dit jaar de wekker ‘pas’ om half zeven afliep was er de pijn. Niet de pijn van vier dagen wandelen maar de pijn van het niet doorgaan van de Vierdaagse. Een wereldwijd virus had het vierdaagsevirus naar de achtergrond verdreven. Wie had dat in januari kunnen denken.
Daarom kwam de alternatieve Vierdaagse als een welkome afwisseling, maar zeker niet als een gewenste vervanging.


 
Rond kwart over acht liepen we dan ook richting de Vliet (waarop ik op 4 januari 1997 de Vliettocht had geschaatst.


Het doel was Kruisland. Maar om aan de kilometers te komen liepen we er niet rechtstreeks naar toe. We liepen daarom een heel stuk langst de Vliet.






Op een bepaald moment gingen we linksaf en rechtsaf.





Hoewel de Vliet wel aan onze rechterkant bleef liepen we nu iets verder er vandaan.

Op weg naar de brug die over de Vliet loopt en Kruisland met Gastel verbindt.




We moesten daar linksaf. Kruisland kwam in zicht.




Hoewel het nog wel enkele kilometers wandelen was voordat Kruisland werd bereikt liep het lekker.


Het was goed wandelweer.



Mooi gezichtje


In Kruisland liepen we langst enkele straten.






Ook kwamen we langst Siemburg waar ik mijn EHBO volg. Maar dat ligt ook al maanden stil vanwege de Corona.


Zonnetje

Helaas was er nergens gelegenheid om wat te drinken.
Hier hadden we al rekening mee gehouden want we hadden drinken en ook eten bij. In Kruisland zag ik Ankie van de wandelgroep nog. Ze was toevallig ook in Kruisland, niet wandelend maar op de fiets.


Nadat Kruisland was gepasseerd waren we nog niet op de helft van de wandeling. E


n er kwam een stuk waar weinig tot niet gerust kon worden. Ik ging enkele minuten op een kastje zitten.




Maar omdat het goed ging liepen we na enkele minuten weer verder.







Een rustig gebied om te wandelen.























Ook stonden er mooie bloemen langst de weg.
We zagen ook dieren in de wei staan.

































Kippen
Geiten













Langzaam kwam de Skydome en dus ook Roosendaal in zicht.

We zouden wat gaan drinken bij outletcentrum Rosada.






Hier konden we ook eindelijk zitten en wat rusten.







Mijn broer nam een cola en ik een chocomel.



Daarna liepen we een rondje over Rosada.

We zaten op ruim 16 kilometer.






Toen we Rosada uitliepen moesten we dus nog een paar kilometer wandelen .

Daarom konden we niet direct naar mijn huis.

We liepen even later langst de Molen.

De straten deden herinneren aan de oorlog. De Amerikalaan. Poolselaan en Engelse laan.




Via de Hulsdonksestraat en de Pastoor van Akenstraat liepen we richting de kade.

Nu waren we er bijna.






We liepen richting nieuwbouwwoningen van de wijk Stadsoevers.
Een wandelpad bracht ons richting de finish van de eerste dag.

Nog 3 dagen te gaan.






Geen Walk of the World dit jaar.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten