woensdag 22 juli 2020

Woensdag 22 juli 2020 De Dag van Wouw (20,3 km)




Liefde is toch het enige wat telt.
De tweede dag, normaal de dag van Wijchen maar vandaag de dag van Wouw.
En natuurlijk zou het vandaag ook Roze woensdag zijn.
Daarom had ik een roze shirt aangetrokken. En in mijn verslag is ook een aantal maal de regenboog vlag te zien. De start was bij mijn broer en om iets over acht konden we vertrekken.

We liepen door de wijk met straatnamen met berg in de naam richting het winkelcentrum. Maar eerst even een tunneltje onderdoor. Boven het tunneltje loopt de Bergrand en het spoor.

Daarna een tweede tunneltje.
We liepen langst het winkelcentrum met nog steeds namen die op berg eindigen.

Langzaam liepen we naar de rand van de bergen.

Daar zat nog een kikker in een vijvertje die uiteraard op de foto moest.


Al snel kwamen we voorbij een grote vijver aan de rand van de wijk Bergen.


We liepen het spoor over en richting het viaduct onder de A58.


We waren Roosendaal uitgewandeld en liepen richting Wouw.
Een mooi een rustig gebied. De kerk was al in de verte te zien.
Maar het was toch nog wel een aantal kilometers.
Ik maakte nog wat foto’s van huizen en de omgeving.

Aan de linkerkant werden ook nieuwe huizen gebouwd.


Boven ons hing één donkere wolk, voor de rest was het helder.

Er vielen toch 6 haast niet te volgen druppeltjes. (Of waren het toch minder)
Kortom het was weer ideaal wandelweer.
Ondertussen kwamen we Wouw binnen.
Linksaf bij de benzinepomp richting het centrum.
Daar zag ik dit bord. “Eieren en beloftes worden makkelijk verbroken”.




Even later kwamen we bij de kerk en de markt aan. Ik vroeg aan mijn broer om hier even te rusten. Er was nog geen horeca open en na Wouw liepen we een heel stuk buiten de bebouwde kom.



Na een minuut of tien liepen we verder en kwamen langst dit bord. “Bier is ‘t levende bewijs dat God bestaat en ons gelukkig wil zien”.
Na deze bloemen en het zonnetje had gefotografeerd liepen we Wouw weer uit.
Zonnetje en maantje

En we kwamen hier een man tegen die ook de Alternatieve Vierdaagse liep.
Hij liep echter richting Wouw waar wij net vandaan kwamen.

Nadat we een kapelletje hadden gepasseerd kwamen we bij de Heirweg aan.






Ik maakte nog wel een aantal foto’s in de richting van Roosendaal en zag de TV-toren en gebouwen van Rosada.

En ook deze schapen moesten op de foto.

Even later liepen we via de Vroenhoutseweg in de richting van Kruisland.




Maar daar waren we gisteren geweest, dus na een tijdje op deze weg te hebben gewandeld moesten we rechtsaf.



Maar niet voordat ik nog een paar bloemen had gefotografeerd.

Ik moest nu wel mijn batterij van mijn toestel wisselen dus raakte wat achter op mijn broer.
Het stuk wat we liepen toen we rechtsaf waren gegaan (richting de Vliet) viel wat tegen. Ik dacht dat het korter was.

Dan maar wat koeien op de foto’s zetten ...


...en een foto maken van de vuilverbranding die in de verte te zien was.

Ook liepen we langst een bed & Breakfast.


We waren nog niet langst de Vliet terecht gekomen.



De weg leek maar te blijven duren.


Ik had geen dipje overigens maar alleen het idee dat het op de kaart korter leek was lastig.





Maar toen we langst deze schapen liepen kwam de Vliet in zicht.





Omdat gisteren de foto’s langst de Vliet mislukt waren maakte ik nu wat extra foto’s.










Ik besloot ook even te gaan zitten. Hoewel het niet ver meer was naar het punt waar we langer wilde rusten, was het toch even nodig. Ook even genieten van de eendjes.


Maar na een minuut of tien konden we weer verder.

Het viaduct onderdoor langst de Westelijke en later Oostelijke havendijk richting de Kade.






Ondertussen genieten van de boten.



Na de brug te zijn overgestoken en de Oostelijke havendijk te hebben bereikt zagen we weer een stuk van Stadsoevers een wijk in Roosendaal.













Op de Kade besloten we te drinken bij Effe Anders een lunchroom & dagbesteding. Een cola voor mijn broer en een chocomel voor mij.


En even een foto maken van deze mus.
Bij het afrekenen werd gevraagd of we aan het fietsen waren. Ik vertelde dat we de Alternatieve Vierdaagse liep. Nog even een sanitaire stap en toen ik terug kwam was de serveerster in gesprek met mijn broer.  De polarbeer staat op zijn sokkel op de Kade. De naam van de bevrijders van Roosendaal op 30 oktober 1944.

We liepen over de Kade om de laatste kilometers af te leggen.

De Wouwseweg is nog steeds opengebroken, wij liepen via de Hulsdonskestraat.




Na een viaduct spoorwegovergang en een tunneltje te zijn gepasseerd gingen we linksaf. Weer richten de wijk Bergen.

We moesten nog een spoor over en gingen toen rechtsaf richting de wijk.





Nog een stukje door de C-Bergen om daarna in het Burgemeester Marijnenpark te komen.



Al snel kwamen we bij het eindpunt.



Het einde van deze ‘roze’ dag. Nog 2 dagen te gaan.

Bokkie of Geitie

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten