woensdag 15 juli 2020

Een ommetje door Bosschenhoofd 15 juli 2020 (6,4 km)


Nadat ik eerder het ommetje door Hoeven had gewandeld besloot ik vandaag het ommetje door Bosschenhoofd te wandelen.
Het zou een wandeling worden door bossen en later langst het vliegveld Seppe. Ook besloot ik in de morgen te gaan wandelen . Dus ik reed richting Bosschenhoofd waar ik rond 11 uur arriveerde. Ik parkeerde mijn auto in de buurt van de kerk.
Daar zag ik een deur naar een kapel open staan en ik ging even binnen kijken.
Daar heb ik even gekeken en foto’s gemaakt van o.a. de glas-in-loodramen.

 


Daarna begon ik aan de wandeltocht.
Als eerste zag ik een aantal geiten die allemaal naar het hek toeliepen.

Nog nooit een wandelaars gezien?
Of dachten ze dat ik misschien wat te eten bij had? Ik maakte snel wat foto’s.


Al snel liep ik het bos in richting de Pagnevaart.
Even goed kijken waar je precies langst moet komen.

Het weer was goed, misschien wel iets te warm.
Maar in de bossen viel het wel mee. Dus weer even wat foto’s maken.
Op een bepaald moment zag ik ineens dat de tocht was aangegeven met schoenen op een plaatjes vastgemaakt aan een stuk van een boom.
Daarna de bordjes maar volgen.
Waren die bordjes er vorige week in Hoeven ook vroeg ik me af.
Misschien wel maar ik heb ze niet gezien.
Daarna liep ik langst de Oude Antwerpsepostbaan.
Dit was een lang stuk waar ik ook een monumentje tegenkwam.

En weer zag ik de schoenen die de route aangaven.


Ik liep dus goed en kwam bij een spoorweg aan.



Even later moest ik linksaf een stuk over onverhard terrein.


Hier kon ik werven paar mooie foto’s maken van onder andere deze besjes.




Ook een hondentrainingsbaan liep ik voorbij.
Daarna kwam ik het bos waar ik ondertussen liep weer uit.

Ik zag de eerste vliegtuigen van vliegveld Seppe (wat tegenwoordig Breda International Airport wordt gemord)



Werkzaamheden

Ik liep een heel stuk langst de landingsbanen. En zag ondertussen meerdere vliegtuigen

Breda Airport



Nog een klein stukje naar het restaurant.


Vliegtuigje




Bij het restaurant De Cockpit aangekomen besloot ik wat te eten, het was ondertussen middag geworden.
Een lekker broodje gehaktbal. Er werd gevraagd of ik Corona gerelateerde klachten had en mijn telefoonnummer werd opgenomen. Daarna kon ik genieten van mijn broodje gehaktbal.

Na een ruim half uur te hebben gerust kon ik verder voor het laatste stuk.

Dat was niet zo lang meer.
Ik stak voor de 2de maal het spoor over waar ik een foto maakte van het oude stationsgebouw.



Ondertussen vloog een helikopter over.
Bloemenversiering 

De kerk kwam weer in zicht. Ik liep als laatste nog langst het voormalige Retraitehuis wat ik 1912 werd gebouwd.

In 2002 werd het verbouwd tot luxe woningen omdat het zijn oude functie was verloren.




Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten