zaterdag 1 juli 2023

AVO Zomertocht 1 juli 2023 (21,2 km)

     

Mijn broer wilde vandaag een 30 kilometertocht, ik wilde het nog even houden bij 10 of 20 kilometer en dan volgende week in Tholen de 30 kilometer wandelen. 
Hoewel het vandaag een stuk kouder was , was ik nog wel moe van de warmte. 
Vandaag was er zelfs regen voorspeld. Pas toen ik me inschreef besloot ik 20 kilometer te wandelen . 
Wat uiteindelijk iets meer dan 21 kilometer bleek te zijn. Ik vroeg wel of er op de 20 kilometer smalle graspaadjes zouden zijn omdat dit niet mijn favoriet is. Dat was er inderdaad maar het zou een breed pad zijn met gemaaid gras. En later bleek dat ook zo te zijn. 
Als eerste liep de tocht richting de Basiliek. Een uniek gebouw in Oudenbosch. 





De replica van de St. Pieter in Rome. 
Daarna langst een Christusbeeld ...

... en een Maria grot. 



Daarna liep ik langst een aantal Lama’s. 
Langzaam werd Oudenbosch daarna verlaten. 

Het was inderdaad regenachtig weer maar als het een beetje regende was dat niet erg. 
Dat gaf eerder verkoeling. 

Uiteraard moest ik weer wachten bij een overgang. 
Dat zou wel meer gebeuren vandaag. 



Als snel kwam ik inderdaad bij het graspad. 


Hoewel het toch wel een ruime kilometer lang was (misschien wel bijna 2 kilometer) liep het toch wel lekker. 



Zeker omdat het rustig aan deed. 

Het was ook een mooi gebied en ik liep dicht langst het spoor. 

Er kwam namelijk een trein voorbij. 





Nadat het natuurgebied was gepasseerd was de rust snel bereikt. Er waren al 9 kilometer afgelegd. 

Mijn broer was er een ruim uur eerder geweest zag ik op Facebook. 
Even rusten en wat drinken. En kletsen over de 4Daagse en Christel de Laat waarmee je kunt lachen. 

Daarna liep ik weer verder. 
De grotere afstanden sloegen al snel rechtsaf. 



Nu begon het wel even wat harder te regenen. 

Ik was ook een beetje mijn oriëntatie kwijt en had de indruk dat ik nog verder van Oudenbosch wegliep. 
Terwijl ik tocht over de helft was. 

Nadat ik langst dit kruisbeeld liep kwam ik in Oudenbosch aan. 



Ik moest naar de Basiliek die al snel in beeld kwam. 
Daar was de tweede en laatste rust. En er kon ook even wat opgedroogd worden. 
Ik bestelde een thee en ging even rustig zitten. Mijn broer zat ondertussen in de buurt van Hoeven. Daarna weer verder door het museum van de Basiliek en via de achteruitgang weer naar buiten. 
Het leek even zonniger te worden en de tocht liep langst de haven. 

En langst een parkje. 


De tocht liep nog niet gelijk naar de finish maar maakte een ommetje. 

En dat was het enige moment dat ik wandelaars passeerde. 
Ik had ze in de basiliek ook al gezien. 
En er was weer een stukje onverhard. 




Ik kwam voorbij een kruisbeeld. 
Wederom was ik mijn oriëntatie een beetje kwijt zeker toen ik weer een spoorwegovergang tegenkwam. 
Uiteraard gingen de bomen weer dicht. 




En het regende ook weer een beetje. 
Maar even later zag ik waar ik liep en kwam al snel bij de finish. 
Daar dronk ik nog wat en wachtte op mijn broer die na een ruim half uur ook zijn tocht had gewandeld. We dronken samen nog wat en reden naar huis. Volgende week wil ik 30 kilometer lopen tijdens de Zevendorpentocht in Oud Vossemeer.

Vergeet mijn gastenboek niet.

https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten