zaterdag 22 juli 2023

Maandag 17 juli 2023 Naar Nijmegen

  

     

Vandaag zou ik mijn broer ophalen om naar Nijmegen te rijden. We zouden ongeveer 1 kwartier lopen van de start slapen en besloten om geen buskaartje (blarenpas)te kopen. Onderweg nog even langst een benzine station om even naar het toilet te gaan. Gelukkig was deze vandaag wel,open in tegenstelling tot gisteren. De reis verliep voorspoedig al moesten we in Nijmegen even zoeken in verband met eenrichtingswegen die niet goed op het navigatiesysteem werden aangegeven. We moesten naar Achter de Keizerskroon, maar konden het in eerste instantie slecht vinden. Het bordje wees naar een smal weggetje. Dat kon het toch niet zijn, maar na nog een rondje te hebben gereden bleek het toch goed. Mijn broer stapte uit en even later kwam Betje naar de auto. We haalde snel de spullen uit de auto en ik kon de auto aan de overkant zetten. Gelukkig wat minder misselijk dus goede hoop dat het goed zou komen. We maakte kennis met de andere gasten. Daarna nog even naar de stad om de route naar de start even te bekijken. We zouden namelijk wandelend naar de stad gaan. Daar liepen we over de wedren en langst de Ramblas. Zo kwamen we aan bij het station. Langs het Kolphinghuis waar vroeger de vergadering was van de Gouden kruisdrager weer richting de wedren om daar even naar het optreden van deze man te kijken. Toen liepen we terug. Ik fotografeerde toen we weer bij het gastadres waren de dropjes in de vorm van schoentjes die waren weggelegd. We werden hiermee welkom geheten. En uiteraard reden we uit traditie richting de Oude Molen voor ons avond eten. We waren daarna wel onze parkeerplaats voor de auto kwijt, een nieuwe vinden duurde wel even. Mede door de eenrichtingswegen. Maar uiteindelijk vonden we een plaats waar niet betaald moest worden. De afstand tot het gastadres viel nog wel mee. Wel zette ik even in mijn Garmin apparaat de locatie. We besloten de auto te laten staan tot we zaterdag weer zouden vertrekken naar Roosendaal. Op naar de 1ste dag.



























Vergeet mijn gastenboek niet.

https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/


Geen opmerkingen:

Een reactie posten