maandag 26 juni 2017

Gertrudistocht 19 maart 2016 Stadsroute (4,9 km)

Stadsroute
Omdat ik al een aantal tochten van ongeveer 5,0 km heb gewandeld, wilde ik nu graag richting de 10 km.
Alleen als ik me voor een 10 kilometertocht inschrijf en het blijkt toch nog te lang te zijn, zal ik de tocht toch moeten uitlopen. 
Even wachten tot de trein voorbij is. 
De Gertrudistocht van de Wandelende Krabben leek me wel wat. Maar meestal was het dan wel 12,0 kilometer. Ik zocht op de website wat informatie. Daar las ik dat er dit jaar een keuze was tussen 5 , 15 en 20 kilometer stadsroute en 5, 15 en 20 kilometer buitenroute die op diverse manieren te combineren waren. Ideaal dus voor mij want ik kon zo als eerste de stadsroute van 5 kilometer wandelen en daarna kijken of de buitenroute nog zou lukken.

Mijn broer ging ook mee. Hij liep de 15 kilometer stadsroute. We konden dus een stuk samen wandelen. Al snel bleek dat dit stuk slecht een paar honderd meter was. Ik liep al sneller richting de stad, mijn broer deed er wat lang over. Als eerst kwam ik langs het station van Bergen op Zoom.

We liepen niet rechtstreeks naar het centrum.

Maar na een tijdje zag ik de Peperbus, de kerktoren van Bergen op Zoom. 





Peperbus
Achter de Peperbus stond een kiosk.


Toen liepen we richting de Markt. 


Na een stukje van het Vierkantje te hebben gewandeld kwamen we bij het Markiezenhof aan. 



Hier was weer een splitsing. 
Ik moest naar rechts. Weer terug richting Ravelijn op den Zoom.


Ravelijn op den Zoom




Maar eerst nog even door een parkje, waar ik een aantal foto's heb gemaakt.
Hier zaten ook diverse zwanen.



Nadat het spoor weer was overgestoken was het nog enkele honderden meters richting de finish. Het ging goed tijdens deze route, dus even een klein half uurtje uitrusten en daarna de buitenroute.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten