zondag 23 juli 2017

Donderdag 20 juli 2017 (Dag van Groesbeek)


Goed geslapen, een late start, vandaag ga ik er weer voor.
Gisteren waren er veel wandelaars door de warmte uitgevallen.
Iets voor half zeven konden mijn broer en ik starten.

Richting de heuvelen bij Groesbeek.


De Goedemorgenman was ook weer present.
Er begon een buitje te vallen. Wij waren droog gestart, maar de 50 kilometer wandelaars kregen bij de start te maken met een onweersbui.
In Malden ging ik even zitten ondanks de regen om een beschuit met aardbeien te eten. Mijn broer zat er al en ging net voor mij weer verder.

Ondanks de regen ging het vandaag een stuk beter dan tijdens de Dag van Wijchen.


Het bleef nog even regenen, dus de poncho kon aanblijven.






Maar richting Mook werd het al wat droger.




Op naar Plasmolen. Ineens belde mijn broer. Hij liep achter mij.
Het ging vandaag ook goed en ik kon een stuk met hem meewandelen.







We besloten in Plasmolen even te rusten en wat te drinken.

Op het grote plein want daar was muziek.

Na een kwartiertje liepen we verder.


Oversteken en dan nog een klein stuk Plasmolen om uiteindelijk in Milsbeek te komen.



Het paard van Troije
De weg in Milsbeek is altijd wel lang.


Maar gelukkig hoeven we niet meer de grote extra lus te doen.


Dus we liepen al snel richting de St. Jansberg. Maar eerst even een sanitaire stop bij het sportveld.
En gelijk even wat drinken kopen.



Op dit moment moest ik mijn broer laten gaan, het ging heel goed, maar ik wilde ook weer niet met mijn krachten gaan smijten.





Op weg naar Bredeweg heb ik nog even aan de kant gezeten.

Zo kon ik ook even als toeschouwer van de Vierdaagse genieten.





De weg van Milsbeek naar Bredeweg is erg lang, maar als je eenmaal in Bredeweg bent is Groesbeek ook niet ver meer.








In Groesbeek stonden ze weer Free Hugs uit te delen.


Waar vaak gebruik van werd gemaakt.





Ik liep Groesbeek door richting de Oude Molen. Hier wilde ik weer wat langer rusten.






Helaas zag ik daar niet de oude bekende Ad Fens.

Na de rust richting de Zevenheuvelenweg. Waar tot verbazing een rotonde was aangelegd.





Op de Zevenheuvelenweg was het erg druk. Tegenwoordig mag je pas woensdagavond de weg op, anders stond men er vaak in het weekend al.






Bij de KnWb rust nog even een sanitaire stop en een yoghurt aanpakken. De crackers die ik kreeg vond ik niet zo lekker.



En voor je het wist was de Zevenheuvelenweg al weer bedwongen.



In Berg en Dal was ook veel support.



Bij de verzorgingspost van de Goudenkruisdragers nam ik ook nog even rust. Daarna zou ik richting de finish wandelen.
Ook hier was muziek aanwezig.




Op een bepaald moment zag ik Ron Konijn die 50 kilometer had gewandeld. Hij vroeg om even te komen rusten.
Maar omdat ik net had gerust besloot ik door te lopen. Hij liep een stuk met mij mee.

Maar hij was toch sneller, ik bleef gewoon mijn eigen tempo wandelen. En het ging nog steeds goed.

Nog even een sanitaire stop.



De tocht van vandaag was bijna ten einde.

Nog even een paar gezellige straten door.

Is deze 'mevrouw' niet een dag te laat?





De witte straat ...











... en de rode straat.



Om iets over vier kon ik me afmelden. Het ging goed vandaag. Al 120 km gewandeld. Zou het dan toch gaan lukken na mijn afwezigheid van 2 jaar?

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten