zondag 9 juli 2017

Zevendorpentocht 8 juli 2017 (41,4 km)


Vandaag stond de Zevendorpentocht op het programma.Mijn broer kwam me om 6 uur halen.
Een tocht die ik al vele malen heb gewandeld. Diverse afstanden 50 km , 30 km en 20 km.
Maar nog nooit 40 km. De Vierdaagse afstand die ik vanwege mijn leeftijd moet wandelen.

Om 7 uur was de start en vertrokken we.






Na een vijftal kilometers was de eerste verzorgingspost waar we traditioneel water en een peperkoek kregen.
We liepen weer een stuk verder. Toen we iand zagen moesten wij naar links, St. Annaland wordt alleen door de 50 kilometerwandelaars bezocht.



Na een tijdje kwamen we bij de tweede rust. Hier gingen we even zitten en dronken we wat.


Daarna weer verder naar St. Maartensdijk (Smerdiek)


Dat was best nog een heel stuk.


Maar uiteindelijk kwamen we toch aan in het eerste dorp dat we vandaag zouden bezoeken.

We liepen over de markt.

Hoewel bij Haestinge een rust was, liepen we toch verder. Het was hier een stukje heen en weer lopen.
Dit muziekgezelschap wilde wel op de foto maar ik moest een sponsorbijdrage geven.

We liepen naar de volgende rust op de camping.

Hiervoor moesten we een bruggetje over.
Het was maar een paar kilometer na de rust bij Haestinge. Hier bleven we wat langer zitten. De eerste 17 kilometer zaten erop.




Daarna liepen we richting Scherpenisse


De watertoren was al te zien.


Het tweede dorp dat we zouden passeren.
Bij de rust even wat drinken.

Daarna liepen we snel weer verder richting Poortvliet.
Op het fietspad viel nog een man op een scooter. Hij toeterde wel, maar de wandelaar stapte i.p.v. naar links naar rechts. Gelukkig geen ernstige val en nadat de scooter weer gestart was kon hij verder.

Het derde dorp was bereikt.
Vroeger was hier de rust (chinees restaurant), maar ondertussen is het een dierenkliniek.


De rust was iets verder Poortvliet in. Hier hebben we ook weer even gerust en wat gedronken.
En uiteraard genoten van de Zeeuwse Bolus.


Daarna liepen we verder richting Tholen. Best een lang stuk

Gelukkig onderweg nog een rust waar een meloen werd uitgedeeld.


De 30 kilometer ging ons verlaten.



Vraag: Waarom hangt deze drukknop zo hoog????? Ik weet het niet.


Tholen kwam in zicht.

We hadden al een heel stuk afgelegd, de laatste 10 kilometers kwamen eraan.

Bij de voetbalvereniging nog even wat gedronken. Tijdens mijn toiletbezoek kwam Ron Konijn voorbij die 50 kilometer aan het wandelen was. Hij vertelde eerder dat hij ook tijdens de Vierdaagse 4*50 km wandeld, ondanks dat hij al 50 is.
We moesten samen met de 20 kilkometerroute nog een rondje extra maken.




Waarbij we langst de sponsor liepen.


Helaas wel wat onverhard wegdek, is toch lastig met mijn tintelende voeten.

Maar gelukkig waren we er snel vanaf en liepen we Tholen weer binnen.

Langst de haven, een mooi uitzicht.




Maar ook Tholen de vierde plaatst moesten we verlaten.

Op weg richting van Dijk, de laatste rust.

Nog even dit paard op de foto zetten.
Bij dat huisje moeten we over een bruggetje wisten we. Omdat na ongeveer 25 kilometer ik toch iets achter begon te blijven op mijn broer liep hij al een stuk voor me.

De laatste rust en controle. Nog even wat eten en drinken.



Daarna nog 2 kiolmeter, Oud Vossemeer de vijfde plaats was snel bereikt.


Bij de finish stond de muziek, die we al een tijdje hadden gehoord vrolijk te spelen.
Wederom een geweldige dag en voor de eerste keer dus 40 kilometer tijdens de Zevendorpentocht.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten