zondag 16 juli 2017

Zondag 16 juli 2017 (Aanmelden)


We besloten dit jaar naar de Vlaggenparade te gaan op zondag. 
Vorig jaar had ik zelf meegewandeld met de Brabant groep. Mijn broer en moeder gingen ook mee. Op het station konden we een foto laten maken via de NS.
We liepen over de Ramblas richting de Wedren. Omdat we toch in Nijmegen waren konden we ons ook direct aanmelden.
Op de Ramblas stonden verschillende kraampjes waaronder het kraampje waar je de nieuwe Vierdaagsethriller van Rudy Dek kon kopen.



Nog even een stuk over het Keizer Karelplein.

Bij de vereniging spraken we noog even met Jacob Kleef van de Make a Wish stichting.
Daarna liepen we verder.
We waren bijna bij de inschrijfhokjes.
Wachten om in te schrijven.
Dit jaar was het handig want je hoefde alleen maar aan te sluiten bij Wandelschoen of Gladiool. Al was er toch weer een wandelaar die met Gladiool in de verkeerde rij stond. Gelukkig werd het in de rij al gecontroleerd (evenals je identiteit) dus kon het snel worden opgelost.
Ik was snel klaar met het melden, mijn broer was iets langer bezig.
Daarna liepen we richting het centrum van Nijmegen. De parade begon pas om 4 uur dus we konden nog wat gaan drinken.
In het centrum was het overal gezellig.
Na 3 jaar weer een bandje.
De zanger(es) zonder naam,
Ook op de Steventoren wapperde de Vierdaagsevlag.


We liepen ook nog even naar de Waalkade.


Op woensdag zouden we hier ook overheen wandelen.
Op de Waalkade dronken we ook nog wat.
We wilde verder lopen maar door het optreden van Broederliefde.

Daarna liepen we rustig naar het punt waar de Vlaggenparade langst zou komen.
Ook op de Waalkade waren nog diverse andere optredens





Iets over 4 kwam de Vlaggenparade voorbij.
Hieronder een aantal filmpjes.
Filmpje 1 Vlaggenparade



Filmpje 2 Vlaggenparade
Filmpje 3 Vlaggenparade
Filmpje 4 Vlaggenparade
Filmpje 5 Vlaggenparade

Na de Vlaggenparade liepen we richting het station.

Mijn broer kocht nog de nieuwe Vierdaagsethriller. Daarna met de trein naar huis.
Morgen richting ons gastadres in Beek. De vraag blijft hoe ver ik dit jaar (na 3 jaar afwezigheid ga komen. De laatste trainingen gingen goed.
Dus ik heb goede hoop dat ik ver ga komen. Misschien wel 160 km ver.
Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten