zaterdag 20 juli 2019

Maandag 15 juli 2019 (Naar Beek)


Rond half elf kwam mijn broer me ophalen om richting Beek te rijden. Nadat de koffers en overige spullen waren ingeladen konden we vertrekken. 
Later op de avond bleek dat ik mijn tandenborstel was vergeten, dus die moest ik nog even kopen. Overigens gebeurde dat pas woensdag omdat ik het dinsdag zou vergeten. Maar het was nog geen avond. Na de gebruikelijke rust net na 's-Hertogenboschh bij de pomp voor een sanitaire stop, kwamen we om half één aan bij Rob en Marian, ons gastgezin, aan. Even bijpraten over het afgelopen jaar. Een jaar dat steeds korter lijkt te duren, ondanks dat er toch echt steeds 365/366 dagen in een jaar zitten. En koffie/thee gedronken. 
Daarna reden we nog even richting Nijmegen om o.a. het KRO shirt op te halen. Dat was dit jaar fel geel. 

Ook zagen we Jacob Kleef nog en ik doneerde nog iets in de pot voor de Make a Wish stichting. 
Dit was zoals altijd op de Vereniging de plaats waar vroeger de Vierdaagse startte. Maar nu staan er grote gebouwen en is het ook een parkeerterrein. 

Daarna liepen we nog even richting de wedren. Daar kon je nog tot 17.00u aanmelden. 

Daarna werd de balans opgemaakt en kon men zien hoeveel deelnemers zich niet hadden aangemeld. 

Ieder jaar is daar weer discussie over, maar er zijn ook wandelaars die door persoonlijke omstandigheden (zoals ik in 2015) niet kunnen aanmelden. 
Daarom kun je niet iedereen over één kam scheren wat betreft het laten verlopen van de inschrijving. En bij de limiet van 47.000 was al rekening gehouden met het aantal wandelaars dat niet op kwam dragen. 
Dit jaar was er zelfs nog een mogelijkheid voor de wandelaars die waren uitgeloot om (als ze een laag nummer hadden) alsnog in te schrijven als er in de weken nar de sluiting van de inschrijving al afmeldingen kwamen.
Blijft overigens altijd jammer voor de wandelaars die dan alsnog zijn uitgeloot. 
Nadat we hadden rondgekeken op de wedren en de rugtas hadden getest (waren we niets vergeten?) liepen we terug richting de Vereniging waar we onze consumptie van de KRO gingen nuttigen. 





Een consumptie dit jaar, er zijn tijden geweest dat je er 3 kreeg. 
Maar als je kijkt wat je allemaal krijgt voor je lidmaatschap kunnen we niet klagen. 
Daarna zagen we 'lemke' de bijnaam van Rudolph uit Eindhoven nog. 
Hij zei ook dat het aantal consumpties was teruggelopen. Maar alles wat je krijgt is meegenomen zei ik. 

Na even gekletst te hebben liepen we weer richting de auto om naar Beek te gaan. 

Alvast wat spullen klaarleggen voor de eerste dag. 
Eindelijk een foto van ons gastgezin.


Rond zes uur reden we richting Groesbeek waar we altijd bij de Oude Molen gingen eten. 
Nu nog rustig donderdag zal het wel anders zijn. 
Genietend van een schnitzel met frietjes en groente kwamen de gedachte aan de komende Vierdaagse. 
Toen ik een Dame Blanche wilde bestellen kreeg ik last van diarree. Ik dacht als dat maar niet gaat doorzetten. Achteraf bleek dat ik er verder geen last meer van zou hebben. Na de Dame Blanche te hebben opgegeten reden we weer richting Beek. Ik had mijn wekker op kwart over drie gezet. Kon ik rustig opstaan en ontbijten. Om kwart over vier richting de bus. Het werd een kort nachtje mijn broer mocht nog een uurtje extra blijven liggen.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten