zondag 21 juli 2019

Vrijdag 19 juli 2019 (Dag van Cuijk)



Omdat de bus voor de late start al 3 dagen erg te laat was, ging iedereen ervan uit dat dit de vierde dag ook zo zijn. 
Maar tot ieders verbazing was de bus vandaag wel op tijd. 

Ik moest zelfs snel mijn blarenpas zoeken. Na de sanitaire stop op de Wedren moest ik nu even aansluiten in de rij. 

Dit voor de eerste maal deze week. En ook de vroege 30 kilometerwandelaars stonden al klaar. 


Maar nadat ik gescand was liep ik voor de derde dag Nijmegen uit. 




De goedemorgenman zat er helaas niet, maar later op de middag heeft hij in Nijmegen de wandelaars toch aangemoedigd. 


Vierdaagsetuin



Tot de stadsdijk was de route gelijk aan de tweede dag. Hier is verder dus weinig over te vertellen ten opzichte van woensdag. 




We liepen via Hatert langst de Weezenhof richting deze stadsdijk. 









Even rusten.








Uiteindelijk konden we naar een ruime 9 kilometer richting Overasselt wandelen. 




Langzaam komt de finish wel in zicht. 









Dit stuk is soms wel wat smal en onverhard. Als eerste passeren we St. Walrick. 





Nog een stukje naar Overasselt. 





Daar moesten we linksaf, de 50 kilometer moet rechtsaf richting Grave en Gassel. 
Later in Beers komen we ze weer even tegen. 







Stukje Overasselt op weg naar de Dijk.





Nadat Overasselt was gepasseerd liepen we langst de dijk.  

De Maas met zijn schepen was het uitzicht aan de rechterkant. Hoewel het stuk niet al te breed is loopt het aardig door.

In de verte zag ik de brug over de Maas waar we later richting Linden zouden lopen. 

Brabant kwam in zicht. Op de brug aangekomen werd er getoeterd door diverse vrachtwagens en auto’s. De A73 loopt naast de brug. 







Toeteren maar.




Toen we de brug over waren en Brabant inliepen kwam Linden in beeld.
Ik besloot even voor Linden en de drukte op het centrale plein te rusten. 

En wat drinken. Na een minuutje of tien liep ik weer verder. 
In Linden werden we weer begroet door 2 wachters. 
Benieuwd naar het thema, wat ik in eerste instantie nog niet direct begreep. 





Het was GLIMMER EN GLETTER. 
Diverse variaties op dit thema waren te zien. 
Dus maar een aantal foto’s maken. 
En ook Elvis was zoals ieder jaar in het thema gepast. Maar met het woord glitter in het thema was dat natuurlijk niet moeilijk. 



In Linden worden altijd veel foto's gemaakt ondanks dat het een klein plaatsje is. 


Dit keer overigens geen controle in Linden. 


Het weer was goed, niet te warm. 

Volgende week zou het warmer worden. 




Door het goede weer is het stuk na Linden ook heel mooi. Je loopt tussen de Kraaijenbergse Plassen en de Heeswijkse Kampen. 




Op weg naar Beers waar weer even een stukje met de 50 kilometerwandelaars wordt meegelopen. 







Beers komt in zicht.



Gekleed in de Vierdaagsekleuren.



Iedereen is een topper.




Maar al snel gaat de 50 kilometer weer weg om via Vianden uiteindelijk ook Cuijk te bereiken. 



Evenals mij ook een lustrum.

Wij lopen wat sneller naar Cuijk. 




Nog ongeveer een half uur te gaan.






Ik besloot nog even te rusten en zag op een bepaald moment Dionne Stax passeren. Ook een goudenkruisdraagster. 
Dionne Stax
Maar omdat de muziek wat hard stond liep ik na een minuut of tien toch maar verder richting Cuijk. 


Waar ik al snel aankwam. 
Ook in Cuijk stond de muziek op diverse plaatsen erg hard. 



Word ik dan toch ouder en kan ik er minder tegen. Het lijkt er wel op. 





In het centrum van Cuijk was het wel gezellig. Brabantse gezelligheid. 




Er stond ook een legerauto in het kader van 75 jaar bevrijd. 







Helaas kwam de brug ook in zicht en moesten we Brabant weer verlaten. 






25 Jaar DJ Jan
De brug bij Cuijk ieder jaar één van de hoogtepunten. 


Slechts ongeveer 7 uur per jaar aanwezig om de Vierdaagsewandelaars van Brabant naar Limburg te brengen. 








Het stuk na de brug is even wat smal. 

Richting Mook allemaal. 

Gelukkig is dat maar een paar kilometer. Dus het bruggetje was al snel bereikt. 




Net voor het centrum van Mook besloot ik op dezelfde plaats als vorig jaar weer te rusten. 
Ik zag dat een medewandelaar voor de 15de keer liep. Ik zei : Jij loopt ook voor een lustrum. 
Hij vertelde dat hij heel blij was dat hij nog kon wandelen. In oktober had hij namelijk een vleesetende bacterie en toen had misschien een gedeelte van zijn been worden geamputeerd. 
Ook de nasleep was heftig geweest. Ik vertelde mijn geschiedenis en dat ik toen ook blij was dat ik toch weer mee kon doen aan de Vierdaagse. 
Ik wilde nadat ik verder was gewandeld richting het centrum van Mook nog rusten bij de KNWB tent en het rustpunt van de GKD Vierdaagse.



De tocht liep naar Mook via Molenhoek verder richting Malden.




We liepen nu over de doorgaande weg.



En het werd steeds drukker en gezelliger.






Toen ik via Molenhoek naar Malden was gewandeld bleek op een bepaald moment dat ik de KNWB tent al voorbij was gelopen. 













Dansen





Dus maar even aan de kant rusten. 

Malden is best wel een lang stuk en de GKD rust is aan het eind. 


Ook de toeschouwers willen soms iets lekkers eten.

Maar even later toch weer meer verder. De finish kwam in zicht.


Ik liep verder richting de GKD verzorging.







Bij de GKD besloot ik weer te rusten. Ongeveer een kwartier, ik had nog tijd genoeg.



Daarna over het podium langst de dansende meisjes. 
Even meedansen, maar wel oppassen om niet te vallen. 




Even de (bijna) overwinning vieren.








De laatste controle kwam ook in zicht en nadat Jan van Vulpen was gepasseerd kwam de Via Gladiola en nummertje 20 in zicht.





Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/


Geen opmerkingen:

Een reactie posten