zaterdag 21 juli 2018

Maandag 16 juli 2018 (Naar Beek)



Maandag 16 juli reden we alweer voor de 9de maal richting Beek.
Nadat ik mijn auto had ingeladen reed ik richting mijn broer. Hij ging proberen de Vierdaagse voor de 21ste maal uit te lopen, ik ging aan mijn 19de keer beginnen. Rond half één reden we Beek binnen.
In Beek aangekomen bleken er nog 2 wandelaars aanwezig te zijn. Dit was ons al bekend. Ook Brigitte, de dochter van ons gastgezin liep mee. Nadat we, nu wat langer omdat we geen shirt bij de Goudenkruisdragers op hoefden te halen, hadden bijgepraat en genoten van een lekker stuk gebak gingen we richting de wedren. We konden nog een shirt bij de KRO - NCRV ophalen. Ook verzochten Rob en Marian (gastgezin) om voor hen ook een shirt op te halen die ze hadden besteld.
Zodoende kreeg ik 2 shirts mee.
Toen we overigens richting de Vereniging liepen (waar de KRO-NCRV stond) dacht ik Hermien van de wandelgroep van vrijdag te zien. Ik riep nog maar er kwam geen reactie. Later bleek dat het best had gekund dat ze het was..

Daarna dronken we wat en gingen verder kijken.

Al snel zagen we op een rustige plaats Bert van de Lans die al 70 maal de Vierdaagse heeft uitgelopen en dit jaar voor nummer 71 ging.
Ook werd er gehoelahoept.

Bert werd geïnterviewd door Harm van Omroep Gelderland.
We zagen ook deze wagen, die we eigenlijk niet zo graag zien.
Bij wandelschoen was het rustig met het aanmelden.
Dit in tegenstelling tot Gladiool, daar stonden weer lange rijen.

We liepen nog even richting de stad, waar op verschillende plaatsen muziek werd gemaakt.

Het was best al gezellig aan het worden.

Daarna gingen we nog wat drinken bij de KRO- NCRV tent. We hadden namelijk een paar muntjes gekregen bij het shirt.


Daarna liepen we weer richting de auto. Morgen gaat het echt beginnen.

Nog even een foto van de oversteek.

En ook de Vierdaagsevlag die op veel plaatsen hing moest uiteraard op de foto.

Als avondmaaltijd reden we (traditie) richting de Oude Molen in Groesbeek. Hier genoot ik van een lekkere schnitzel en een ijsje.
Nu wachten tot 5 uur dinsdagmorgen. De tweede Vierdaagse na mijn ziekte. Vorig jaar was een test die na 160 km werd beëindigd, dit jaar ging ik weer voor de 160 km.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten