zondag 15 juli 2018

Zondag 15 juli 2018 (Aanmelden en vlaggenparade)




Evenals vorige jaar besloten we al op zondag met de trein naar Nijmegen te rijden om ons "rustig" aan te melden. Iets voor één waren we in Nijmegen. Ook mijn moeder was erbij.

Bij het station aangekomen liepen we over de Ramblas.


Al snel zagen we het gebouw De Vereniging
Toen ik de wedren opliep kocht ik eerst het Vierdaagse shirt van 2018.
Er was al volop sfeer toen om één uur de inschrijving open ging.
Bij de centrale administratie stond een lange rij.


Maar ook op de wedren was het al aardig druk. Mijn broer sloot aan bij de rij Wandelschoen (Start Laat-Vroeg-Laat-Vroeg), ik moest aansluiten bij de rij Gladiool (Start Vroeg-Laat-Vroeg-Laat)

Het was zo druk dat ik wel een uur in de rij heb moeten staan. Mijn broer was toen al 20 minuten aangemeld.
Ik had overigens toch de indruk dat het bij Gladiool allemaal wat langzamer ging, ondanks dat er evenveel aanmeldhokjes waren/
In de rij werd de identiteit en de inschrijving reeds gecontroleerd. Begeleiders kregen al een bandje, degene waarvan het inschrijfformulier niet aanwezig had of die iets verkeerd hadden geprint werden naar de Centrale Administratie gestuurd. (Vandaar die eerdere rij)


Toen ik eindelijk aangemeld was liepen we verder richting de stad.


In de stad dronken we wat en bleven wachten tot de Vlaggenparade begon.
Schotse groep
Voor de parade moesten we nog een klein stukje lopen.
Filmpje Vlaggenparade





Toen de vlaggenparade voorbij was liepen we weer langzaam naar het station.


In de trein volgden we op de mobiel de stand bij Frankrijk-Kroatië. Uiteindelijk won Frankrijk met 4-2 en werd wereldkampioen voetbal.
In Roosendaal aten we nog wat bij het Snack Point. Morgen afreizen naar Beek.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten