dinsdag 19 mei 2020

Rondje Molenstraat 19 mei 2020 (5,9 km)




Vandaag liep ik richting Stadsoevers waar men nog steeds volop aan het bouwen is.


 


Het wordt best wel een mooie wijk.

Ik liep verder langst de Vliet.



Richting de Passerelle om zo bij het station te komen.






Ik blijf het mooi vinden om foto’s te maken van de sporen en treinen.
Dat komt waarschijnlijk omdat mij ouders geen auto hadden en wij daarom in de zomervakantie altijd een week met de trein overal naar toe gingen.
Op het stationsplein maakte ik nog een foto van de fontein.


Ik liep via de Brugstraat richting de Molenstraat.
Onze wandelgroep heeft besloten nu we niet kunnen wandelen om foto’s te maken van mooie dingen die ze tegen komen. Deze week was deze foto geplaatst. Je komt er vaak voorbij maar je ziet het nooit.
Mijn doel was om via de Molenstraat richting de Kring (Theater) te wandelen .


De 3 Weesgroetjes 

Bij de Kring zou een vogel bij de ingang staan volgens een foto uit de wandelgroep. Ondanks dat ik daar vaak langst komt werkelijk nog NOOIT gezien.

En jawel het stond er echt.



Via de nieuwe in aanbouw zijnde bioscoop liep ik richting de Nieuwe  Markt.



Nog een klein stukje langst het winkelcentrum....
... om daarna via de uitgang bij de parkeergarage ...
... richting het busstation te wandelen.



Na weer op de Nieuwe Markt te zijn aangekomen, via de doorgang Tussen de Markten richting de Oude Markt.

Nog steeds zonder de terrassen.




Omdat het Emile van Loonpark zo mooi is pakte ik dit stukje ook even mee.


Via de voetgangerstunnel waar diverse bekende Roosendalers in gravitatie zijn geschilderd.









Via de Kade begon ik aan het laatste stuk van mijn wandeling.




Nog even een stukje Rembrandtgalerij meenemen.

Kruiskerk
Het was een mooi stukje vandaag. En ik heb dus 2 dingen gezien die me nog nooit waren opgevallen.





Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten