maandag 25 mei 2020

Rondje Oude Markt 25 mei 2020 (5,5 km)



Omdat maandag 1 juni op 12.00u de terrassen weer opengaan besloot ik vandaag een rondje te wandelen dat in ieder geval langst de Oude Markt zou komen.

Hier had men al een opstelling gemaakt hoe de terrassen zouden moeten staan i.v.m de 1,5m regel.
Maar eerst liep ik een stuk langst het Westrandpark.
 

Daarna liep ik richting de Wouwseweg. Hier is men nog steeds bezig met werkzaamheden, al waren er wel vorderingen gemaakt.

Maar men was zeker nog niet klaar.


Daarna fotografeerde ik een aantal bloemen.
Het is tenslotte lente.
Kade speeltuin.

Ik liep een heuveltje op waarna ik over het spoor en de weg Kroeven/Centrum reed.
Heel in de verte zag ik het station en de Passerelle.



Even later kon ik na een daling weer richting het centrum wandelen.


Hier zag ik Lauran Raas een oude schoolkameraad en lid van onze schaakclub G4 wat staat voor de Grote Vier. Overigens bestaat onze club nu uit 5 leden met soms een gastlid.

Daarna liep ik verder richting winkelcentrum De Roselaar.
Omdat het al bijna half zes was waren er niet veel mensen meer.


Via de mooie Passage liep ik verder. De muziek begon net te spelen. Dat doen ze ieder kwartier.

Uiteindelijk kwam ik aan op de Oude Markt.


En daar had men inderdaad de terrassen al opgesteld volgens de 1,5m regel.

Hopelijk gaat het allemaal werken, zeker ook voor de ondernemers. Maar ook voor de gasten natuurlijk. Laten we zeker lief blijven voor elkaar.


Via het Emile van Loonpark liep ik richting de spoorwegovergang.






Hier staat de Oude Sok, met spullen die tijdens het 800 jarig bestaan van Roosendaal in 2068.
Als ik dat mee ga maken zou ik 105 jaar oud zijn.



Via de Kade liep ik het laatste stuk van deze ronde.




Het was weer erg lekker week om te wandelen.

Dat is wel het voordeel van thuiswerken. Je kunt in de tijd dat je normaal in de auto naar huis zit een stuk wandelen.

Tot de volgende wandeling.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/


Geen opmerkingen:

Een reactie posten