donderdag 21 mei 2020

Virtuele Marathon Leiden 21 mei 2020 (10,1 km)



Zaterdag 9 mei zou de Leiden Marathon zijn.
Mijn broer en ik hebben ons hiervoor opgegeven.
Door de coronacrisis kon deze wandeling niet doorgaan.
Daarom kon je voor €1,95 en door een app te downloaden meedoen aan een virtuele marathon. Ik reed naar mijn broer om rond 9.00u te starten. Het zou vandaag (Hemelvaartsdag) warm gaan worden.
 
Er kon gekozen worden voor 5 of 10 kilometer. Uiteraard is dat geen 42,195 km maar het advies was nog steeds een flinke wandeling mag. Mijn broer had een wandeling uitgezet door diverse parken. We starten in de buurt van hem thuis.
Het eerste park (Marijnenpark) was ondertussen achter ons geladen.

We liepen langst de wijk Kroeven richting het Vrouwenhof, het 2de park.

Ik maakte weer wat foto’s. Helaas zag ik pas thuis dat er een beetje vocht op de lens heeft gezeten.

TV-toren

We verlieten de Kroeven en kwamen in het Vrouwenhof aan.



In de zomermaanden is hier steeds het muziekevenement Parkies.

Maar helaas kan dat dit jaar ook niet doorgaan.



We gingen verder via de Josephwijk en zagen de Josephkerk.








Via het Villapark ...


... kwamen we in het Godwaldtpark aan.




Ook een heel mooi park, alleen jammer van de rotzooi in het begin van het park. Mensenwerk!




We verlieten het park weer en kwamen in de wijk Dijken aan.




We waren bijna bij het winkelcentrum.


Hier wilde ik eventueel een flesje drinken kopen, maar het was veel te druk bij de winkels op deze Hemelvaartsdag.



Toen we het winkelcentrum verlieten zagen we deze dieren langst de kant staan




We liepen verder door de Dijken richting de wijk Donken.






Hier zou ook een winkelcentrum worden gepasseerd, misschien was het daar minder druk en kon ik alsnog een flesje kopen.





Maar dat viel tegen. Ook hier was het erg druk.

Dus toch maar doorlopen.


We waren al een aardig eind op weg in deze virtuele marathon.


We kwamen weer in de Kroeven aan.


Vanaf hier was het alleen maar rechtdoor.






De schapen die ik eerder had gezien in het Marijnenpark (waar we ondertussen weer waren gearriveerd) waren verplaatst t.o.v. een eerder wandeling deze week.
Nog even een paar foto's o.a. van deze bloem.
Daarna waren we weer aan het begin. Ik had iets te weinig gewandeld dus liep nog een rondje. Mijn broer had volgens de app slechts 0,5 kilometer gewandeld. Later bleek dat de app ook mijn rit naar huis had geregistreerd. Het werkte dus niet zoals we wilden. Gelukkig kon voor mijn een andere toch (Rondje Kapelberg) worden gebruikt zodat er toch 10 kilometer kon worden geregistreerd.

Het was een mooie wandeling.


Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten