donderdag 9 april 2020

Rondje centrum 9 april 2020 (5,4 km)


Het is Witte Donderdag, de werkweek (thuis) zat er weer op en ik besloot nog een rondje te wandelen.


Ik besloot richting de grote rotonde op de Kade (Kaai) wandelen.

 
Hier is het altijd goed uitkijken. Je krijgt wel vrije doorgang volgens de verkeersregels als je over wil steken.

Daarna liep ik langst dit beekje. Ondanks dat ik hier niet ver vandaan woon, wandel ik hier eigenlijk nooit.
Het was een stukje wat Molenbeek wordt genoemd.
Ik zag deze beer hangen. Kinderen zijn al weken aan het zoeken naar diverse dieren. Zo kunnen zij zich ook bezig houden nu de scholen zijn gesloten.
En ook de zorg wordt bedankt.


Daarna een stukje stijgen, het was wel niet de Zevenheuvelenweg. Maar toch een kleine stijging.


Ik liep langst de A58 en kon op een bepaald moment foto's maken van het spoor.

Ook was het centrum te zien. Hier wilde ik naar toe wandelen.

Nadat ik weer gedaald was kon ik inderdaad naar het centrum gaan.


Toen ik op et Mill Hill plein aankwam zag ik dat men bezig was om te gaan zingen.
Het was voor de 75-jarige Lenny
Toen ik goed keek zag ik dat het Martine van der Kar en Carmen Hack (Nar Tullepetaonestad) waren. 
Ze zongen een klein uurtje en ik bleef staan kijken. Wat vrolijkheid in de cronacrisis.
Reisje langst de Rijn.


Op een bepaald moment werd ik gebeld door Peter Buijs van het inloophuis. Hij vroeg hoe het allemaal was. Ik zei dat ik de wekelijkse wandelingen op vrijdagochterd erg mistte en hoopte dat et snel weer zou kunnen.

Naar een ruim half uur liep ik verder.


Richting het winkelcentrum Roselaar.
Vele winkels waren dicht. Sommige omdat het bijna half zes was, andere omdat ze dit zelf hadden besloten. En dan waren er natuurlijk ook aken die dicht meten zijn vawege de maatregele.


Ik besloot richting het Emile van Loonpark te wandelen en hier weer een aantal foto's te maken.

St. Jan



Daarna liep ik richting de Passerelle.


Hier kon ik over het spoor wandelen en dan was ik weer in de buurt van mijn huis,




Nog enkele foto's maken van het station en de treinen.

Daarna weer naar beneden. Ik zag het RBC stadion waar ooit Feyeboord met 4-2 was verslagen.
Ook waren er personen aan het sporten door steeds de trap op en af te rennen.



Ik liep via de Suiker-Unie richting de Vliet.
Hier wordt nog volop gebouwd aan de nieuwe wijk Stadsoevers.


Daarna liep ik naar huis. Weer een lekker uurtje gewandeld. (en een ruim half uur genoten van de zang in de stad.)


Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten