woensdag 22 april 2020

Rondje Centrum - Westrand 22 april 2020 (6,2 km)


Vanaf gisteren is dus bekend dat de evenementen tot eind augustus niet doorgaan. De Vierdaagse is dus ook afgelast. Vandaar dat er vanaf nu een groot kruis staat door de foto.
Maar ik wil toch wel een beetje blijven wandelen. Daarom besloot ik vandaag weer in de omgeving van mijn huis een stukje te lopen.

Helaas geen grote afstanden, omdat je natuurlijk ook nergens kunt gaan zitten om even wat te drinken.

De horeca is namelijk ook gesloten.


Ik liep richting de Passerelle, niet om overheen te gaan maar om langst een aantal gekleurde huisjes te wandelen.
Die waren me al eerder opgevallen. En dit zonnetje moet het allemaal wat vrolijker maken.






Daarna kwam ik langst de Vliet. Het zal een mooie wijk worden (Stadsoevers), maar nu nog even werkzaamheden.


Ik liep richting het centrum.
De tullepetaon.
Ja carnaval was alles nog gewoon. Feesten en geen 1,5m maatschappij. En ook de horeca wil de Oude Markt weer laten bruisen als voorheen, zoals op dit spandoek te lezen valt.
Ik liep door de passage richting de Roselaar.

Veel winkels waren dicht.


Toen ik het centrum weer uit was gelopen, besloot ik langst de A58 te gaan wandelen om weer in de wijk Westrand uit te komen.


Op het hoogste punt kon ik weer terugkijken naar het centrum.


En ook het station was in de verte te zien.



In de Westrand aangekomen liep ik langst de Molen De twee gebroeders.


Hier was ik 27 maart op mijn knie gevallen. Ondanks dat het goed gaat, is het nog wel pijnlijk als ik op een bepaalde plaats druk.

Het laatste stukje naar huis liep ik door het Westrandpark.
Waar ik ook deze eenden zag.





Best een mooi stukje om te wandelen, zo dichtbij en toch vergeet je vaak die plekken.
Lieveheersbeestje



Nog even een paar foto's maken van deze mooie lentedag.


Mijn bos???
Ook deze eendjes genoten van het weer.
Alleen deze vrouw voelde zich wat opgesloten.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten