zondag 26 april 2020

Rondje Visdonk - Dijken - Donken 26 april 2020 (8,4 km)


Vandaag zondag 26 april, één dag voor koningsdag (wat dit jaar is omgedoopt tot woningsdag) besloot ik naar het bos te rijden en hier een wandeling te maken.
Morgen zou het wel eens drukker kunnen zijn vanwege Koningsdag.
Ik liep het bos en en zou maar kijken hoe lang de wandeling zou gaan worden.

Ik liep richting het gedenkbos en het MEC om weer een ander gedeelte van het bos te bereiken.


Herdenkingsbos



MEC en T-huis.

Ik zag diverse vogelhuisjes in het bos.



Daarna liep ik via de Eindstraat het bos uit.



Ik besloot richting de dijken (wijk) te wandelen.





Al bleef ik nog wel een beetje aan de zijkant van de wijk.



En ook dit paard was aan het genieten van het mooie weer.





Al snel passeerde ik het SPI waar ik tot voor kort mijn EHBO-lessen volgde. Sinds onze vereniging is opgehouden te bestaan, volg ik mijn lessen in Kruisland.

Bij het winkelcentrum zag is Ankie van het inloophuis. Bij het cafetaria kocht ik een flesje drinken.
Want dat is wel een nadeel dat de horeca niet open is. Je kunt eigenlijk nergens even gaan zitten en wat drinken/eten. Ook in het cafetaria mag je allleen bestellen maar niets opdrinken.

Daarna liep ik verder door de dijken.


En maakte ondertussen wat foto's. Ook van deze bloem.
De lente laat zich goed zien.

De moskee.


De dijken werden verlaten en ik liep richting de Donken een ander wijk in Roosendaal


Achter het Gertrudiscollege (middelbare school) zag ik deze mooie bloemen.


En ik zag weer een vogelhuisje.



Pelikaan
Ik liep verder langst de donken terug richting het bos.





Nog een klein stukje en ik zou weer bij mijn auto zijn.





Ondertussen had ik alweer een flink stukje gewandeld. Niet zoveel als normaal, wanneer wordt getraind voor de Nijmeegse Vierdaagse maar genoeg om even een frisse neus te halen.





Ik liep langst het sportpark Vierhoeven en zag deze ezel.



Toen kwam ik weer in het bos aan.
Via een pad liep ik richting de Logde waar mij auto stond.

Een mooie wandeling en het was goed weer.


Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten