woensdag 29 april 2020

Rondje Kade - Emile van Loonpark 29 april 2020 (6,1 km)



Vandaag besloot ik weer eens vanuit huis te gaan wandelen.
Het was goed weer dus even een frisse neus halen.

Ik ging deze keer over de kade richting het centrum.
 
K Zijn kaai 





Ik liep langst de kerk op de Kade.
En maakte een foto van dit standbeeld.

Op de Oude Markt zag ik dat er bij de vestiging die tot voorkort als broodjeszaak dienst deed volop werd verbouwd.

Op de Nieuwe Markt maakte ik wat foto's die deden herinneren aan de Trommelaeren van Roosendaal.





Door de passage liep ik richting de Biggelaar, een voormalig winkelcentrum (en vroeger een sigarenfabriek) dat ondertussen is gesloten.


Ook ging ik even kijken waar de nieuwe bioscoop moet komen. De vraag is (buiten wanneer het af is) wanneer men er daadwerkelijk gebruik van kan maken i.v.m. de coronamaatregelen.


Men was nog volop bezig net het bouwwerk en de afwerkingen.

Daarna even bij Mariagaard kijken. Een mooi hofje.



Nadat ik enkele foto's had gemaakt van Mariangaard liep ik verder langst het theater.
Uiteraard ligt ook dat stil op dit moment.



Al snel bereikte ik het Emile van Loon (genoemd naar een oud burgemeester) park.



Ook hier maakte ik weer een aantal foto's








Ik besloot over de Passerelle terug te wandelen naar huis.



Vandaag nam ik niet de lift maar liep de trap op.





Toen ik langst het RBC stadion en de Suikerunie (Sensus tegenwoordig) was ik weer bijna thuis.


Ik besloot nog een klein ommetje te maken langst de Vliet.

Hier lagen diverse boten.


Al snel kwam ik weer in de Westrand aan.

En moest toch nog even een foto te maken van deze mooie bloemen.


Ik besloot achter de flats te gaan wandelen. Hier was (zoals ik eerder had gezien) ook een wandelpad.




Dicht bij huis maar toch even rust. Daarna nog een kleine stukje en ik was weer thuis,

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/


Geen opmerkingen:

Een reactie posten