dinsdag 27 juni 2017

Burgt en Co Grenzentocht 7 mei 2017 (30,1 km)

Vandaag de volgende stap zetten naar het uiteindelijke doel van dit jaar, zo ver mogelijk komen (lees uitlopen) bij de Vierdaagse van Nijmegen. 
Het werd de Burgt & Co Tocht in Ossendrecht een sponsortocht voor team 314 (Burgt en Co dus). Helaas had ik mijn fototoestel vergeten, dus het worden foto's genomen vanaf mijn mobiel. Jammer zeker omdat dit een 'nieuwe' tocht was die heel wat mooie foto's had kunnen opleveren.
Samen met mijn broer begon ik iets over negen aan deze tocht
  
Dit Mariabeelden stond langst de weg. 


In het begin liepen we door de bossen. Het liep best lekker, al was het weer niet zo mooi als verwacht. 






 
Na iets meer dan 8 kilometer was de rust. Omdat er best een windje stond liepen we snel verder. 



 Nadat we deze zwanen hadden gezien liepen we Putte binnen. Aan de rechter, dus Nederlandse kant van de weg.

 Rechts Nederlands Putte ... 
... en links Belgisch Putte. 
We liepen Belgische Putte in. Daar stond dit mooie beeld. 

 
Al snel gingen we weer de bossen in waar aan een boom Paddestoelen zien

De achterkant van het kasteel waar we straks ook weer langst zouden lopen.
 Maar eerst weer even een rust in ondertussen weer Nederlands Putte. Hier spraken we met de organisatie over de Roparun. Wij kenden het team eigenlijk nog niet echt maar ze liepen toch al een aantal jaar mee.

 Het theehuisje zagen we na de rust ... 
 ... met de voorkant van het kasteel.
 Mooi houtwerk. 

 Wederom liepen we over onverhard terrein, het was vaak goed te doen, maar bij het losse zand dachten we weer aan de hel van Helvoirt van enkele jaren geleden.

De tweede rust leek eerder dan verwacht, maar de derde rust liet lang op zich wachten. Maar na een kilometer of 25 waren we er echt. Hier dronken we nog wat en ik kocht 2 Roparun loten.

Na de rust nog 5 kilometer. 


 We liepen over dit bruggetje ...
... en zagen dit beeld,in een nis. 
In de verte zagen we Ossendrecht weer.en al opvallend snel stonden we ineens bij de finish. 
Hier dronken we nog wat en keken wat de stand van Excelsior - Feyenoord was. Het was nog 0-0. Maar voor we weg reden was het reeds 2-0 en in de auto hoorde we dat het al 3-0 was geworden. Het kampioenschap een week uitgesteld of ... 
Maar het ging goed vandaag tijdens de wandeling, ik had netto de afstand in 5 uur en 3 kwartier gewandeld met een gemiddelde snelheid van 5,2 km/h. Zou het dan misschien toch gaan lukken op 21 juli? Rustig afwachten maar.
 
Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten