dinsdag 27 juni 2017

Bevrijdingstocht Dordrecht 5 mei 2017 (10,7 km)



Na een weekje Texel, waar deze regenboog te zien was en het erg koud was, besloot ik dit weekend weer te gaan wandelen.
Donderdag 4 mei eerst nog even naar de dodenherdenking in Roosendaal. Op het plakkaat staan ook de namen van 2 achternichtje en een oudoom die zijn omgekomen bij het bombardement van 29 oktober 1944, één dag voor de bevrijding. Daarna het lange weekend. Omdat het vrijdag was besloot ik eerst met de wandelgroep van het inloophuis te wandelen (5,3 km) en daarna door te rijden naar Dordrecht.
Hier werd de bevrijdingsmars georganiseerd. Ik was net 1 minuut te laat om nog op de 15 kilometer te starten. Ik doe nu net of ik dat erg vond, maar ik had eigenlijk al besloten om 10 kilometer te gaan wandelen.
Rond kwart over twaalf vertrok ik. Ik liep nog langst mijn auto.


Langst de sportvelden liep de wandeling richting Jeugddorp.










Toen moesten we onder een viaduct door en kwamen bij een blauw bruggetje.
Voor het blauwe bruggetje moest ik volgens de routebeschrijving rechtsaf. Maar omdat er geen pijl hing (of deze gemist was) was er even twijfel. Maar de routebeschrijving was gewoon goed.
Er hingen diverse vlaggen ter ere van Bevrijdingsdag. Hier groeide het gras op,het dag. Ik had dit overigens al eerder gezien.





Daarna kwamen we langst een aantal pagola's waarin deze bloemetjes reeds in bloei stonden. 


Daarna de spoortunnel onderdoor.

Direct linksaf een stukje langst het spoor en over een dijkje. Wederom waren er een aantal vlaggen te zien.

En ook dit paard. 


Ook dit geitje stond in de wei en keek me (uiteindelijk) aan.

Even een drukke weg oversteken ...

... om daarna langst een onverhard paadje te wandelen met aan de linkerkant een beekje.





 
Waar ik ook schapen met lammetjes zag die aan het genieten waren van de vrijheid. 

Ook hingen er oranje vlaggetjes buiten.



Na ruim 6 kilometer werd de rust bereikt, waar ik de volgende uitspraak las.

Na de rust van een klein kwartiertje waarin ik een overheerlijk puddingbroodje (tenminste dat stond er) had gekocht liep ik verder.


Als snel liep de tocht door een park. 

Waar deze vogel werd gespot. 

Daarna liep de wandeling door huizen gebouwd aan een beekje.
Erg mooi wonen.

Nog een paar foto's van zwanen en eenden.



Het einde kwam in zicht, maar eerst nog even langst dit onverhard paadje.

Het bruggetje over ... 

... langst het Dordrecht stadion ... 

... richting de spoorwegtunnel. 
Daarna de laatste splitsing. De 35 kilometer moest hier nog een stukje extra, de andere afstanden waren ongeveer 1 kilometer van de finish. 



De finish was dan ook snel bereikt en na ruim 2 uur (netto) kon ik me afmelden. Toch weer 16 kilometer gewandeld vandaag. Zondag wil ik in Ossendrecht gaan wandelen, als het lukt 30 kilometer.



Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten