maandag 26 juni 2017

Mars rondom Roosendaal 28 mei 2016 (12,4 km)

Vandaag was de Mars rondom Roosendaal.

Mijn broer was al eerder gestart op de 30 kilometer, ik koos voor de 12 kilometer. Dat betekende dat mijn broer richting Kruisland en Oud Gastel zou wandelen.



Ik zou richting Nispen wandelen. Al hadden we besloten om samen te gaan lopen, dan moesten we toch na het verlaten van de sportpark gaan splitsen. Dat was na ongeveer 300 m. We liepen door de bossen van Visdonk richting een B weg langst de Antwerpseweg. Dit is de weg van Roosendaal richting Nispen.







Bij een rotonde moest overgestoken worden.

Voor mij liepen een man en vrouw. Ineens werd er getoeterd. Ik dacht we kijken toch wel uit. Bleek het mijn zus en zwager te zijn.
Na het oversteken liep de tocht richting het centrum van Nispen. Helaas liepen we niet langs een gedeelte wat is aangelegd door de Heerlijckheid Nispen.
 Ik denk dat dit best een mooi stuk is om in een wandeling op te nemen.


De molen in Nispen

 Bij café Tivoli was de rust. Even wat gedronken en na een kwartiertje weer verder.

 Eerst even een stukje Nispen, langs herten en een parkje.
 Hertenkamp




 Ook dit monument in Nispen was te zien.

 Uiteindelijk liep ik weer via dezelfde weg Nispen uit. Richting het molenbeekpad.


















In de verte was de TV toren van Roosendaal al te zien. Maar het molenbeekpad is bijna 2 kilometer lang.
Het is een voet- en fietspad. Je hoorde er zelfs kikkers kwaken. Nog even linksaf om door een stukje groen te komen. Erg mooi om te wandelingen zeker als het weer goed is.







 Het sluisje over richting Huis ten Halve.










 Landonk het is toch Langdonk?
 Toen we Roosendaal binnen kwamen zag ik dat het fietspad open gebroken was.



 Op zichzelf was het best te lopen, alleen onder het viaduct was het minder goed.


 Even later werd er een foto gemaakt en konden we rechtsaf. Dit was een goed fietspad.

 Toen we even later links af moesten liepen we recht op het sportpark Vierhoeven af.

 Nu even richting het THOR honk.

Omdat er een open dag was op sportpark Vierhoeven was het druk.

Nadat ik wat had gedronken reed ik naar huis. Even opkleden en richting Heinkeszand waar mijn neef met NSV B1 de bekerfinale speelde tegen Halsteren B3. En het was niet voor niets want ze hebben na een spannende wedstrijd gewonnen met 1-0. Zie het filmpje hierboven voor de laatste minuten.
Kampioenen

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten