dinsdag 27 juni 2017

Adriaan van Bergentocht 1 april 2017 (20,4 km)

Vandaag de Adriaan van Bergentocht. Deze tocht was een bekende , mijn broer en ik hadden hem al vaker gewandeld. We besloten 20 kilometer te wandelen. De start was in Etten-Leur Noord, mijn broer kwam me ophalen. Toen we ons hadden ingeschreven kwamen we al snel langst het standbeeld van Adriaan van Bergen.

Adriaen van Bergen was de bedenker van de list met het Turfschip van Breda, waarmee Prins Maurits in 1590 de stad Breda kon veroveren op de Spanjaarden.
Zelf maakte Adriaen van Bergen de inname van Breda niet mee: op de dag dat het met soldaten volgeladen turfschip had moeten vertrekken versliep hij zich en een dag later trok hij zich terug waarna hij werd vervangen door twee neven.
We liepen verder langst het water een bruggetje over ...




... richting een molen. Hier hadden we ook wel eens gerust.





Daarna een onverhard stuk wat erg drassig was. Er was zelfs een punt waar je niet kon voorkomen dat je schoenen en sokken nat werden.

En het weer was niet zo lekker als in Oosterhout. Een bewolkte hemel. We bleven een tijdje in het onverharde gedeelte wat moeilijk liep. Even nog een bruggetje over.





Daarna eindelijk weer een verhard gedeelte ...





... om weer snel het bos in te gaan. Gelukkig was hier beter te wandelen.





En ook de rust kwam in zicht. Hier even wat drinken en een sanitaire stop. We hadden er al ruim 9 kilometer op zitten.

Na de rust liepen we verder door het Liesbos. Hoewel het daar soms wel drassig was viel het erg mee t.o.v. eerder deze wandeling.




Onderweg kwamen we langs een patatkraam waar zoals altijd een zelfgemaakte kroket kon worden besteld. Voor €1,50.
Ooit had ik hierdoor blaren in mij mond gekregen i.p.v. onder jij voeten wat je normaal bij een wandeling zou verwachten.
Het weer was niet ideaal maar het bleef nu droog. Maar in de bossen liep het gelukkig lekker, het was niet te drassig.






Na een ruim uur kwamen we weer aan bij de rust. Het was op dezelfde plek. Weer dronken we iets en konden even uitrusten voor het laatste stukje.




We liepen weer richting het Liesbos maar dat was maar kort.



Even het spoor nog over.

Nog een aantal kilometer richting Etten Leur Noord.






De finish kwam in zicht. We hadden weer 20 kilometer gewandeld. En dus kon ik weer €2,- doneren voor de Kippenloop. Voor iedere kilometer stort ik namelijk een bedrag van €0,10.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten