dinsdag 27 juni 2017

Winterserie Wiego 4 februari 2017 (10,0 km)

Vandaag stond de 3de Winterserie van WIEGO van 2016-2017 op het programma. De andere twee had ik net gewandeld wegens o.a. gladheid.

Er was wel een andere startplaats dan normaal. Dus even zoeken naar een parkeerplaats. Omdat bleek dat de nieuwe startplaats niet ver van de oude was parkeerde ik mijn auto op een groot parkeerterrein.
Inderdaad groot, maar ik zag al dat er een aantal auto's aardig waren ingeparkeerd. Ik ging toch nog even kijken of ik ook geen auto's had ingeparkeerd en eventueel zelf niet ingeparkeerd kon worden. Maar dat was niet zo.




Rond half elf kon ik starten. Ik liep 10 km, mijn broer was thuisgebleven. De tocht liep richting de markt van Ginneken.  


Daarna werd de tocht vervolgd richting de Wolfslaar waar ook de KNVWS iedere vrijdag telescopen opgesteld.




Zelf wil ik daar op een publieksavond ook eens te gaan kijken. Op dit moment is het er nog niet van gekomen. Ook zag ik een gebouw met de naam Wolfslaar.







De bossen kwamen ondertussen in zicht. Het was het Ulvenhoutsche bos. Gelukkig was het niet drassig en kon er goed worden gewandeld.  

Ook de pijlen waren duidelijk zodat er bijna niet kon worden verdwaald.
Tussen de bomen was eerst de snelweg en daarna een aantal kerstbomen te zien.  

 Even een bruggetje over en dan richting Ulvenhout.






 
Bij het bordje Ulvenhout was ongeveer 5 kilometer gewandeld. Ik dacht dat het geen 2 kilometer meer was (zoals op de routebeschrijving) tot de rust maar dat bleek nog wel het geval te zijn.





Net voor de rust kwam ik nog voorbij een Maria kapelletje. Dus even een paar foto's nemen.
Op mijn telefoon stond een afstand van 6,99 km toen ik het café waar de rust was binnen liep. Bij de rust aangekomen nam ik even een sanitaire stop en dronk een thee.

Na 23 minuten (mijn broer had gezien dat mij rust zolang was) liep ik verder voor de laatste 3 kilometer.




Ulvenhout werd verlaten en langzaam kwam Ginneken weer in zicht.


De tocht liep over een bruggetje langs een water.



Aan de linkerkant was Kasteel Bouvigne te zien.





Midden in het water stonden nesten voor vogels.

Nog even een hekje door en een klein stuk voetpad.

De kerk van Ginneken kwam al in zicht.
Nog even afmelden en ook deze tocht zat er weer op. Nadat ik wat gedronken had. en een broodje gehaktbal had gegeten, liep ik weer richting de auto. Hier zag ik een man met zoontje die inderdaad zoals ik in het begin al schreef was ingesloten en moeilijk eruit kon komen. Gelukkig kwam de eigenaar van de auto die achter hem stond al snel zodat iedereen maar huis kon. Later in de middag begon het te regenen. Gelukkig was ik tijdig binnen. 

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten