maandag 26 juni 2017

Adriaan van Bergentocht 2 april 2016 (10,4 km)

Vanaf vannacht 12.00u is het officieel. Ik heb me niet opgegeven voor de 100ste Vierdaagse. En de inschrijfperiode is voorbij. Er hebben zich ruim 5000 wandelaars teveel opgegeven, er zal dus op 8 april 2016 worden geloot.
Vandaag was er een keuze uit 3 wandelingen, een sponsortocht in Steenbergen, de Kees Knappers boswandelingen in Rucphen en de Adriaan van Bergentocht in Etten Leur.
Mijn broer en ik kozen voor de Adriaan van Bergentocht. 
Vandaag 10 kilometer, met nu geen keuze om na 5 kilometer te stoppen. De enige optie was om bij de rust direct terug te lopen ipv het volgen van de route. Dan zou het op ongeveer 8 kilometer uitkomen.
Maar omdat het vorige keer in Bergen op Zoom ook goed was gegaan, ging ik er nu vanuit dat het ook wel zou lukken.
Na de start liepen we al snel, nadat we het standbeeld van Adriaan van Bergen waren gekomen Etten Leur uit.






We liepen een stuk over onverhard terrein, aan de linkerkant was een water. 



Helaas begon mijn batterij leeg te raken van mijn fototoestel. Vergeten op te laden.




Foto 2013
Vandaar dat de foto van de rust van enkele jaren geleden is, toen het zonniger was. Hier rustten wij iets langer dan normaal. We hadden alle tijd.
 
Foto 2009 (erg zonnig toen)
Na een stuk door het Liesbos te hebben gewandeld kwam Etten Leur weer in zicht. Even nog het spoor over. Hier kwamen we 2 wandelaars tegen die we kenden van de Goudenkruisdragers. Ik vertelde wat me het laatste half jaar was overkomen en dat op dit moment 10 kilometer al best een stukje was. Maar ook vandaag bleek dat het steeds beter ging.
Foto 2009
De twee spitsen van de kerk kwamen weer in zicht.
 
Foto 2009
Foto 2012
Na 2 uur en 20 minuten (helemaal geen slechte tijd met de langere rust) konden we ons afmelden. Ik dronk nog 2 lipton ice. Daarna reden we weer huiswaarts. Over 2 weken wil ik in Geldermalsen 15 kilometer gaan proberen. Het doel van mijn oncologische revalidatie komt dichterbij. (Op 1 dag een wandeltocht van (tenminste) 20 kilometer wandelen, eind mei/begin juni). Ik ben optimistisch hierover.
Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten