dinsdag 27 juni 2017

Kustpad 5.1 Kaart 35 16 augustus 2016 (14,7 km)

Vandaag had ik besloten een stuk van het kustpad 5-1 te wandelen.
Ik reed daarom richting Hoek van Holland. Het stuk tot Rotterdam met mijn moeder en haar vriendin (die richting Leeuwarden gingen), het laatste stuk alleen.

Rond half tien was ik in Hoek van Holland, waar het begin goed was aangegeven.



Maar al snel was er toch een onduidelijkheid, waardoor ik reeds een kilometer teveel had gewandeld. En hoewel het een mooie tocht was, bleek het op andere punten toch wat onduidelijk.

Misschien volgde keer toch een wat gedetailleerde kaart meenemen, de GPS op de telefoon is ook niet altijd goed te lezen vanwege de zon. Maar genoeg hierover het was mooi weer. Ik had overigens wel verwacht dat er in het begin een stukje door het centrum van Hoek van Holland zou worden gewandeld. Ik zag een man die volgens mij ook aan het wandelpad was begonnen. Maar hij liep later een andere kant op. Zat hij fout?


Ik zat namelijk op dat moment goed. Door goed te lezen kon ik de route verder aardig vervolgen, al moet ik zeggen dat ik niet altijd de rood-witte bordjes heb gezien. Maar ik liep verder en dat ging een heel stuk goed. Ik kwam bij een natuurgebied aan. Op een bepaald moment was er weer even twijfel maar dat was vlug opgelost.

Nog even niet links maar rechts aanhouden, dat was volgens mij echt fout aangegeven.








Even later heb ik even gerust bij een uitzichtpunt.




Toen ik verder liep was ik echt het spoor bijster en het leek wel of ik kleine rondjes bleef lopen. Daarom liep ik het natuurgebied uit en keek op mijn telefoon of ik dicht bij de volgende kaart van de wandeling was.


Dat bleek niet zo te zijn. Daarom besloot ik op een andere manier terug te lopen richting Hoek van Holland omdat ik anders echt over de afstand die ik wilde wandelen zou gaan.
Want wie kon garanderen dat ik in het volgende stuk ook niet fout zou lopen.


Het was overigens best nog wel een stuk terug, maar dat kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat ik nu echt terug wilde zijn.










Boot naar Engeland



Klein feestje

In Hoek van Holland ging ik een lekker biertje drinken.


Daarna kibbeling met friet. Even geschrokken omdat er een klein meisje die met haar iets grotere zus 'Pak me dan als je kan' aan het spelen was en recht richting de spoorwegovergang liep die net begon te sluiten. Gelukkig was men er snel bij. Je moet er niet aan denken.
De meeuwen pikken ook een graantje (lees kibbeling) mee.






Lekker ijsje


Na nog even te hebben gekeken bij de terminal van de boot naar Engeland reed ik terug richting Rotterdam om daar de trein naar Alexander te pakken.
Hier even in het winkelcentrum gekeken en op een terras een paar pilsje gedronken. Daarna met de metro richting het centrum, tenminste dat was de bedoeling.
Maar ik stapte aan de verkeerde kant in en stond ineens op het eindpunt. Gelukkig reed de metro terug en ik stapte bij Rotterdam Blaak uit om daarna eigenlijk direct de trein te pakken. Een leuke dag al had ik graag wat verder gewandeld.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten