dinsdag 27 juni 2017

St Nicolaas wandeltocht WIK Dordrecht 19 november 2016 (10,0 km)

Vandaag had ik de keuze uit 2 St Nicolaas wandeltochten, één in Putte en één in Dordrecht. Omdat ik weet dat de tocht in Putte voor een gedeelte door de bossen loopt, koos ik voor Dordrecht. 
Hier stond namelijk dat de tocht voornamelijk over verhard terrein zou gaan. En dat bleek te kloppen.
Ik reed alleen met de auto richting Dordrecht, mij broer sloeg deze keer over. En het weer was ook goed.
De start was in de buurt van het stadion Dordrecht Stadspolder. Dat het herfst was bleek aan de bladeren op het trottoir. En ook deze treurwilg hing er 'treurig bij' 



Het liep lekker, de route was goed aangegeven, al zou soms een herhalingspijltje wel handig zijn om twijfel uit te sluiten.




Even het tunneltje onderdoor. De Veolia trein kwam net langst.


Soms liep ik door bekende gedeeltes van Dordrecht, soms was het ook weer een nieuw gedeelte. 

De weerspiegeling in het water liet duidelijk zien dat de zon niet verstek had laten gaan. 




Veel vogels waren er te zien op dit grasveld. 


Zie de maan, die wel scheen maar niet door de bomen.






Langzaam liep ik richting de rust.




Nog ongeveer één kilometer te gaan.


De rust was bij Sporting Delta. De helft van de tocht was afgelegd. Hoewel het steeds drukker werd, waren het geen wandelaars. Allemaal ouders met kinderen om te sporten.

Na een kwartiertje te hebben gerust liep ik weer verder.
En kwam er 2 minuten later achter dat ik mijn routebeschrijving was vergeten.

Maar omdat het eerste gedeelte ook goed was aangegeven liep ik niet meer terug.

Maar er was alleen even verwarring in het park (vandaar misschien soms toch herhalingspijlen). 
Nadat ik het park was uitgelopen, zat ik gewoon weer op de route. Dus het zal wel goed geweest zijn. 
Want al snel zag ik weer pijlen en op mijn telefoon zag ik dat ik wel richting de finish liep. Ook zag ik hotel Pepernoot.


Even dit bruggetje nog over. 


Toen ik de weg overstak kwam ik al snel in een bedrijvengebied.




Deze flat kwam in zicht dus ik wist dat de finish bijna bereikt was.
Heb station Dordrecht Stadspolder werd bereikt. En toen ik onder het tunneltje doorliep kwam ik op het pleintje waar het startbureau was gevestigd.

 

Nog even genieten van deze mooie Motor. Ik denk dat hij duurder zal zijn dan mijn autootje. 
 
Ik meldde mij af en kreeg een aantal pepernoten en speculaas. Nog even gesproken met Sinterklaas, ik gaf de organisatie ondertussen mijn kaartje van deze weblog. Na een bakje thee te hebben gedronken reed ik weer richting Roosendaal. 


Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten