maandag 26 juni 2017

Stertocht Bergen op Zoom - Nispen 11 juli 2016 (13 km)

Vandaag stond de derde etappe van de stertocht Noord Brabant op het programma. De tocht die uiteindelijk de Brabantse vlag naar Nijmegen moet brengen voor de 100ste Vierdaagse. En dat wordt vanuit iedere provincie gedaan. Met als hoogtepunt de parade op zondag 17 juli 2016. Zowel mijn broer als ik hadden ingeschreven, alleen mijn broer moest werken. Ik liep alleen vandaag mee, mijn broer loopt zondag alsnog mee. De twee laatste etappes (Wijchen-Nijmegen en Nijmegen - Lent) en de parade Lent - Nijmegen.
Omdat ik gezien het verschil in vertrek en aankomstpunt niet met de auto kon stapte ik om iets voor half twaalf op de bus richting Bergen op Zoom ...


...om daar de bus richting het Bravis Ziekenhuis te nemen.
Vanaf daar was het nog een kleine kilometer richting de start.





Ik kwam rond één uur aan. Ik ging zitten en wilde een thee bestellen. Op een bepaald moment heb ik er maar om gevraagd want ik zat er uiteindelijk al 15 minuten.

Na een kwartier kwam men ook met de shirts. Zeeland zou hier ook aan gaan sluiten. Er waren in de ochtend 3 wandelaars gestart vanuit Krabbedijke.


Net voor de start werd de vlag getoond.
Helaas was de Brabantse vlag niet vanuit 's Hertogenbosch gebracht. Enkele wandelaars liepen wel met een klein vlaggetje.

Om twee uur kon worden gestart. Dertien kilometer vandaag richting Nispen. Er werd gewandeld met een tempo van ongeveer 5,0 km/h wat goed te volgen was.


Helaas had een wandelaar last van blaren dus na een aantal kilometer bleef ze wat achter.
Maar er werd regelmatig gewacht zodat de hele groep gelijk zou aankomen in Nispen.

Onderweg werden een aantal foto's gemaakt en genoten van de omgeving. Ik kwam in de buurt van Wouwse Plantage nog een bekende tegen (Rina en haar man). Ik had het eerst nog niet gezien. Even kort bijgepraat en weer aansluiten.







Omdat het tempo niet zo hoog lag was dat geen probleem.

Grenspaal


Even werd een pauze ingelast zodat iedereen kon aansluiten en we echt in één groep verder konden richting Nispen.


Na 2,5 uur kwamen we aan in Nispen, ...

... waar bij café Tivoli door de meeste nog wat werd gedronken.
Ik deelde nog wat kaartjes uit en kreeg ook een kaartje van een medewandelaar (Theo van Zijden) van zijn sponsortocht. Omdat ik het doel (KWF Kankerbestrijding) een zeer warm hart toedraag heb ik hem voor iedere kilometer van vandaag voor €1,- gesteund. Dat doe je zeker als je er zelf ook mee te maken hebt (gehad). Mijn broer kwam me ophalen. Een hele leuke ervaring om ook eens met andere wandelaars te wandelen.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten