dinsdag 27 juni 2017

ATV Scorpio Nelly Adriaanse Memorial 12 maart 2017 (25 km)



Vandaag zou het lekker lenteweer worden, dus mijn broer en ik besloten in Oosterhout te gaan wandelen. En wel 25 kilometer.
Sinds de Ganzestadtocht in 2015 (toen 32 kilometer) had ik nooit verder meer gewandeld dan 20 kilometer. Het zou dus weer een grens zijn die werd verlegd na mijn ziekte.
En een stap verder richting 4*40 km in juli.  




Het weer zag er zo goed uit dat ik even dacht om mijn jogging jasje aan te doen. Maar op het moment van de start was het nog niet zo warm en ik was net een beetje van het hoesten af. Dus hield ik mijn winterjas aan, wat later in de tocht dus veel te warm bleek te zijn.
Toen we aankwamen in Oosterhout schreven we ons in. We liepen eerst richting een kanaal om daarna al snel de bossen in te gaan. In de bossen liep het lekker het ging ook goed.





Het werd wel warmer.

Later kwamen we weer op verhard terrein  ...



... en liepen we Oosterhout uit.  
















Even later liepen we via een brug het kanaal over.


We kwamen langst een pannenkoekenhuis.


Daarna liepen we langst een voorkant van een kasteel ...


 ... en een aantal hertjes.

Weer een onverhard gedeelte langs het kanaal.







Roeien




Het eerste stuk was ruim 12 kilometer dus we verlangden uiteindelijk wel naar het rustmoment. Maar we moesten nog wel een stukje, soms ook over smalle paadjes.

Maar er waren gelukkig ook verharde gedeeltes bij.





Bij de rust aangekomen konden we lekker buiten zitten, nog steeds met de dikke winterjas.
Al was het erg warm.
We bleven een minuut of twintig zitten voordat we weer verder liepen.

Het tweede stuk was maar 5 kilometer. We kwamen langs een kapelletje met een zwarte Madonna. 
We liepen ook Terheijden in ...

... om ongeveer 100 m weer Terheijden uit te wandelen.

Een brug over het kanaal waar je als auto geen tegenliggers moest hebben. Er kon namelijk maar één auto tegelijkertijd overheen.






Daarna liepen we onder de brug door wederom langs het kanaal. Nu aan de andere kant. 









Daarna liepen we een hele tijd langs de diverse holes van een golfterrein.














Daarna nog een stukje door een bosachtig terrein.



Na ongeveer 17 kilometer kwamen we bij de tweede rust.


Hier dronken we wat en ik bestelde een tosti.
Omdat het wat langer duurde, nam ik toen de tosti kwam deze mee toen we verder liepen.

Nog steeds in de winterjas, al was het al aardig warm voor de tijd van het jaar. Maar eerst nog een klein fietsje fotograferen.

Ik merkte dat mijn lens wel erg aan het rammelen was. Maar de foto's bleken later toch nog wel goed te zijn.  





Even later liepen we langst een ijsco wagentje maar we konden de verleiding weerstaan.


Nog een stukje door het bos.


We zagen ook nog een aantal paarden.

Daarna al snel bij de laatste rust. Hier dronken we ook nog even wat.
En besloten toch de winterjas nu echt maar in de rugtas te doen.








Daarna het laatste stukje, weer door de bossen richting Oosterhout.







Ook liepen we richting de Katjeskelder een recreatiepark met huisjes.

We gingen over het terrein.


De laatste kilometers kwamen in zicht, het ging nog steeds goed.



Het laatste stukje door het bos en een heuveltje op.






Daarna over verhard terrein richting het kanaal. We konden nu de finish ruiken.





Toen we ons hadden afgemeld dronken we nog wat. Weer een grens over. Een goede stap naar het uiteindelijke doel in juli.
Krijg er weer wel vertrouwen in. Al blijft mijn doel dit jaar zo ver mogelijk komen. (Hopelijk tot de Via Gladiola)

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten