maandag 26 juni 2017

Bloesemtocht Geldermalsen 16 april 2016 (15,0 km)

Route 15 kilometer
Vandaag stond voor de 13demaal de Bloesemtocht in Geldermalsen op het programma. Ik had me per abuis als kind tot 12 jaar ingeschreven, maar na een telefoontje kon het opgelost worden. Want 13 keer lopen en toch maximaal 12 jaar zijn dat klopt natuurlijk niet. Ik zou vandaag proberen 15 kilometer te wandelen zodat er weer een stapje van 5,0 kilometer kon worden gemaakt. In Goes (8 mei) hoop ik 20 kilometer te wandelen tijdens de Zeeuwse Wandeldagen.
Om tien voor acht vertrokken mijn broer en ik richting Breda om daar over te stappen op de trein naar Geldermalsen. Het werd steeds drukker in de sprinter en in Zaltbommel (1 station voor Geldermalsen) kwamen er veel wandelaars de trein in.


Toen we in Geldermalsen aankwamen stond de NS al te wachten om iedereen een rugtasje aan te bieden. 

De zomerkoninkje zijn er weer.
Daarna konden we doorlopen naar de veilinghallen waar de start was. Even een routeboekje ophalen, mijn T-shirt en de startscan, daarna konden we vertrekken.
Al vlug werd een appel uitgedeeld.
In het begin was het nog even druk omdat de westelijke en oostelijke route nog bij elkaar liepen. Wij liepen dit jaar de westelijke route, ik zoals gezegd 15 km, mijn broer de 25 km.











Al snel liepen we langs de Linge en ging de Oostelijke route bij ons vandaan.





Vandaag zijn er ook wandelaars te gast.


Er was wel bloesem te zien, maar volgens mij minder dan vorig jaar. Het weer was wat wisselvallig en soms viel er dan ook wat motregen.







Na een uurtje kwamen we bij post Kievit, waar we over een heuveltje moesten. Dat was eigenlijk he enige waar ik een beetje tegenop zag. Want mijn voeten voelen nog steeds koud aan. En later moest deze hindernis nogmaals worden genomen.





We liepen deze grote rustplaats voorbij. Op naar post Veerdam. Wel moesten we t.o.v. andere keren een stukje anders lopen.











Bij post Veerdam aangekomen besloot ik te rusten, mijn broer liep verder. Want de splitsing van de 15 en 25 kilometer was niet zover meer weg.


Kon hij rustig 10 km extra wandelen en had ik ongeveer 1,5 tot 2 uur extra de tijd om binnen te komen. Bij de rust heb ik even wat gedronken, een sanitaire stop gemaakt en ongeveer 25 minuten gezeten.



Daarna de brug over en weer verder wandelen.




Op een bepaald moment ging de 25 kilometer richting Beesd de 15 kilometer liep een rondje dat uiteindelijk weer bij rustpost Kievit uitkwam. 



In deze lus begon het even goed door te regenen. Maar niet klagen, het was de enige regenbui vandaag. Doordat het wat minder druk was liep het goed door.




Even later kwamen we door Landgoed Heerlijkheid Mariënwaerdt. Even in een grote kijken waar informatie te zien was.





Daarna weer verder gewandeld richting rustpunt de Hooge Schuur.






Hier wilde ik even rusten maar het was erg druk dus ik liep snel weer door. 



Wel een drassig stuk maar rustpost Kievit was niet zover meer.

Wel weer even de heuvel over. Ook de tweede keer ging het goed. 



Daarna weer even goed gerust. Het ging goed. Ook even wat gedronken, geluisterd naar de muziek en een sanitaire stop.




Het laatste stuk. Mijn broer was ondertussen in Rumpt.

Ik rustte nog even bij Os en Paard de laatste rustpost voor de finish. Er was ook muziek. Nog even wat drinken. 










Onderweg was er nog een kerkje dat ik even bezocht. Er stonden een aantal teksten over bloesem waar ik er een paar van heb gefotografeerd. 










Daarna was ook de finish snel bereikt.









Na me te hebben afgemeld nam ik een frietje. Een zitplaats vinden was lastig.



Nu nog even wachten op mijn broer die na een uurtje ook aankwam.






Hij zei dat hij niet gerust had en daarom al eerder binnen was. Nadat hij ook afgemeld was dronken we nog wat en liepen we richting het station.
Hier kregen we nog een bloem aangeboden.



 
Trots dat ik vandaag weer 15 km heb gewandeld en dat ik er weer een positieve boost van heb gekregen reden we via Dordrecht richting Roosendaal. In mei hoop ik een tocht van 20 kilometer te kunnen wandelen. Misschien tijdens de Zeeuwse wandeldagen.
Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten