dinsdag 27 juni 2017

Zondag 17 juli 2016 (Welkom)

Overmorgen begint de 100ste Vierdaagse. Al jaren is er naartoe gewerkt. Eenmalig mogen er maximaal 50.000 deelnemers meedoen en is de 55 kilometer weer terug. Zodoende kan de tweede dag ook naar Druten gewandeld. Ook zullen iedere dag 25 wandelaars één van de etappes dubbel wandelen.
Ik zal voor de tweede maal niet meedoen. Vorig jaar had ik me al opgegeven maar door een operatie op 10 juli kon dat niet doorgaan. Dit jaar heb ik als gevolg van mijn ziekte en nabehandelingen zeker niet voldoende kunnen trainen. Ik zal daarom deze week ook 3 dagen werken. Maandag breng ik mijn broer naar Nijmegen en vrijdag haal ik hem op. Misschien dat ik dan het stuk Cuijk - Nijmegen mee ga lopen. Om toch nog iets van de sfeer op te vangen.
Vandaag is de aankomst van de stertochten. Wandeltochten vanuit alle hoofdsteden van de provincies. Men is steeds vorige week zaterdag gestart. Zelf heb ik voor Brabant de etappe Bergen op Zoom - Nispen gewandeld samen met een aantal wandelaars uit Brabant en Zeeland.
 
Mijn broer liep vandaag de etappes Wijchen - Nijmegen , Nijmegen - Lent en de parade Lent - Wedren Nijmegen waar de opening plaats zou vinden. Zelf had ik besloten vandaag niet mee te lopen maar in Lent begon het zo te kriebelen dat ik besloot toch ook tijdens de parade mee te lopen. En vanuit de organisatie van Brabant kreeg ik toestemming.
 
Dus liep ik met de Brabantse wandelaars richting de dijk om daar in vak 22 op te stellen.
De ervaringen en filmpjes van deze tocht zal ik in een aparte blog beschrijven. Hier komen ook meerdere foto's.
Op de wedren kon mijn broer zich nog net aanmelden voor de Vierdaagse en ook van het gastgezin kwam bericht dat ze hadden begrepen dat we rond 12 uur zouden aankomen.
Even later opende Johan Willemstein officieel de 100ste Vierdaagse.
Helaas kunnen we dit jaar niet heen op de situatie in de wereld. Afgelopen donderdag weer een verschrikkelijke aanslag in Nice waar door een vrachtwagen is ingereden op een menigte mensen die quatorze juillet aan het vieren waren. Tijdens de opening werd hiervoor ook een minuut stilte gehouden.
In Nijmegen zijn natuurlijk de komende dagen ook grote mensen dicht op elkaar. Er is zelfs al een briefje bezorgt bij de politie en de Gelderlander. Laten we hopen dat het niet serieus is.
Dan moet ik weer denken aan de tekst die Leonie Vink (voorzitter vereniging Goudenkruisdragers Vierdaagse) uitsprak tijdens de reünie in Roosendaal n.a.v. de ramp met de MH17 in 2014, vandaag precies 2 jaar geleden.
Als al die Hotemetoten eens met zijn allen gingen lopen
met een rugzak en een liga en een krentenbol.
Dan is het uit met die ellende,
dan was het nergens meer een bende
en was het eindelijk eens vrede op de wereldbol!
 
Rest me als laatste iedereen een prettige en leuke 100ste Vierdaagse toe te wensen zowel voor de wandelaars als ook voor de vele supporters. Zelf hoop ik zoals ik al eerder schreef vrijdag een stukje met mijn broer mee te wandelen vanuit Cuijk.
WIJ ZIJN EEN VOOR ALLEN EN ALLEN ZIJN WIJ EEN.
Sluit ik af met een feestnummer.


Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten