dinsdag 27 juni 2017

Vrijdag 22 juli 2016 (Via Gladiola)



Ondertussen was ik aangekomen op de Via Gladiola. De straat die in 2014 zo stil was vanwege het vliegtuigongeluk.



Feest op de Via Gladiola



Beseffend dat dit ook weer twee jaar geleden is. Nu was er wel volop muziek en ook het publiek was enthousiast. Ondertussen was ik mijn broer in de drukte kwijtgeraakt. 
Ik besloot gewoon tot de wedren mee te gaan wandelen. Zodoende kon ik daar mijn broer opvangen en afspreken dat hij met de auto mee kon.






Er werden weer veel gladiolen uitgedeeld. Ook de KPN had borden uitgedeeld waarop een leus kon worden geschreven.
Dansende agent
De kruising met de dansende agent werd bereikt. Hier had eerder Max Walg gestaan. Deze agent heeft jaren hier het verkeer geregeld met de bijbehorende show.




Feest op de Via Gladiola







Bedankt voor de honderste Vierdaagse





De tribunes kwamen in zicht. En ook de koning was aanwezig op de tribune. Nadat hij eerder in Cuijk een stuk had meegewandeld over de brug. Onderweg zag ik iemand van de THOR die mij feliciteerde. Ik moest toegeven dat ik slechts 1/10 deel van de Vierdaagse had meegelopen.














€563.708,- voor de goede doelen

Feest op het Keizer Karelplein 








De finish kwam in zicht helaas zonder een kruisje.
Ik kwam rond half vier binnen Ik had overigens wel blaren gelopen en was aardig vermoeid geraakt. Mijn broer bleek er nog niet te zijn. Ik kon hem ook niet meer bereiken vanwege het vele telefoonverkeer.
Maar opeens zag ik hem staan bij het inschrijfloket. Hij had zijn 19de medaille binnen.









Daarna even wat drinken en uitrusten. En kijken naar andere wandelaars die binnen kwamen.













Zelf liet ik nog een stempel in mijn wandelboekje zetten. Heb ik toch een herinnering (naast mijn T-shirt van de 100ste Vierdaagse en de twee poloshirts van de GKD.


En later nog een monopolyspel.) Ik liep terug naar de auto. Mijn broer zou op een afgesproken plaats gaan zitten.  






Door de drukte (ik moest ook nog de weg over via een loopbrug) duurde dat even.




Mijn broer was daarom al een paar keer gevraagd (hij zat langst de kant) of het ging. Maar toen ik eindelijk arriveerde konden we weer richting Beek.
Douchen en eten.

Daarna weer terug richting Roosendaal. De 100ste Vierdaagse zat er op. En ik was aardig over mijn grenzen gegaan. Spijt? Volmondig NEE!

Vandaag zijn er 439 wandelaars uitgevallen.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten