maandag 26 juni 2017

Ganzestaddagtocht 7 mei 2016 (21 km)

Al vele jaren heb ik tijdens het Hemelvaartsweekend in Goes en omgeving gewandeld tijdens de 3 Zeeuwse Wandeldagen en de Ganzestaddagtochten.

Ook mijn vader en moeder hebben een aantal maal deelgenomen. Veel mooie herinneringen zitten dan ook in mijn gedachte.En hier ook vele herinneringen aan overgehouden.
Erg warme dagen maar ook één dag dat het 30 kilometer lang aan het regenen was. En pas droog werd toen ik weer in de auto naar huis reed.

En de dag dat ik me had ingeschreven voor de 30 km maar doordat de pijlen onduidelijk waren het er bijna 40 werden. En ook werd andere keer een pijl gemist. Na 25 jaar deze tocht te hebben organiseert, heeft het bestuur echter besloten dat als hij geen nieuwe aanwas komt dit jaar de laatste maal de 3 Zeeuwse wandeldagen en Ganzestaddagtochten wordt georganiseerd. Men wilde de 25 maal nog volmaken. En de tocht was dit jaar gratis. Iedereen die zich vooraf had ingeschreven kregen het geld terug.

We grapte nog tegen elkaar of we niet moesten vragen of we wel de bondskorting terugkregen.
Rond 9.30 uur waren we gestart. De route liep via een parkje, het centrum en een haventje richting de tv toren van Goes.



 Mooi park



 Wilhelmina

Haventje


 Hier was ook een molen te zien.
 TV Toren




 Nogmaals de toren

Ik had me voorgenomen goed op de pijlen te letten en de routebeschrijving regelmatig te raadplegen. Vandaag wilde ik zeker geen extra kilometers wandelen.
En dat was wel nodig want soms waren de pijlen wat minder goed te zien.

Even later liepen we weer door een mooi gedeelte van Goes. 

Weer in de verte de TV toren.









Al snel kwamen we bij een verzorgingstocht. Ook hier werd aangegeven dat het jammer was dat deze tocht ging verdwijnen.



Daarna snel naar de rust. Die was snel bereikt. We hadden ongeveer 8 kilometer afgelegd. 

Even rusten


Na een ruim kwartier te hebben gerust, liepen we verder. 

De tocht ging verder of nu ook wat onverharder terrein. 



Dat liep niet altijd erg gemakkelijk, zeker met mijn koude voeten.

Maar mijn doel was duidelijk, ik wilde een tocht van 20 kilometer wandelen.

Toch weer een stukje onverhard. 

En weer kwamen we een verzorging tegen die we al jaren gewend waren. Ook hier werd afscheid genomen van de vrijwilligers.
Na even weer een kwartiertje te hebben gezeten liepen we verder.

De volgend de stop was de pannenkoek.






Maar nog even door wat onverharde gedeelten. Liep weer wat lastiger.


Maar het gebied was erg mooi. En het weer was goed.
De boerderij kwam in zicht.

Even later kwamen we aan bij de boerderij waar al jaren de pannenkoeken worden gebakken. Dit jaar dus ook voor de laatste maal.

Lekkere pannenkoek ... 
... gebakken door deze dames.
Een man vroeg zelfs een koekenpan als aandenken aan deze tocht.
Weer een onverhard stukje. Mijn flesje viel uit mijn rugtas.
Ik vond het flesje wel, helaas tussen de brandnetels. Toch maar even opgeraapt.
Het bruggetje over.



Nog even door een natuurgebied. Goes kwam al in zicht.



De Zeelandhallen, nog een paar kilometer rechtdoor.



We kwamen in gesprek met een vrouw. We vertelde o.a. dat het niet erg was dat Ajax kampioen zou worden, maar dat het allemaal zonder gedonder moet gaan. (Ja deze tocht was op 7 mei en Ajax zou toch wel van De Graafschap winnen!! Dat bleek een dag later toch anders te zijn zodat PSV toch kampioen werd. Graafschap - Ajax 1-1 / PEC Zwolle - PSV 1-3) 

De finish kwam steeds dichterbij, de laatste meter van de 3 Zeeuwse wandeldagen.

Er was muziek.



De medewerkers kregen een roos. Hopelijk komt er toch een 'doorstart'.
BEDANKT VOOR ALLE JAREN WANDELPLEZIER IN GOES EN OMGEVING.
Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten