dinsdag 27 juni 2017

Winterserie Audax 22 januari 2017 (12,1 km)

Zaterdag stond de Winterwandeling van THOR op het programma. Helaas was ik al een paar dagen erg moe en niet zo lekker dus ik besloot toch maar een dagje rust in te bouwen. Zondag had ik meer fut.
Het was weer een tijdje geleden dat we bij Audax hebben gewandeld.  

Ze organiseren iedere winter in december , januari en februari hun Winterserie. Vandaag dus de tweede wandeling. Ik twijfelde nog tussen 10 (wat in de praktijk 12 km bleek te zijn) en 15 km. Ik nam beide routebeschrijvingen mee. Onderweg besloot ik toch maar voor de 12 km te gaan.


We liepen richting het Molenbeekpad wat we al snel verlieten om even later langs het spoor te wandelen.

Er kwam net een trein aan.


Maar hij was al voorbij toen we het spoor overstaken.

Al snel werd het Everlandweggetje bereikt. Een stuk van ongeveer 3 kilometer naar Nispen. 

Halverwege het Everlandweggetje sloeg de 15 kilometer af.

Ook mijn broer die in eerste instantie 15 km wilde wandelen besloot 12 km te doen. We waren overigens uiteindelijk bij dezelfde rust in Nispen uitgekomen. We moesten ondertussen weer het spoor over en er kwam weer een trein langst.





Daarna kwamen we echt in Nispen aan en liepen richting de rust bij Tivoli.





Hier namen we de rust en ik besloot een chocomel met slagroom te nemen.

Na deze rust die ongeveer halverwege was liepen we via de Dorpstraat richting een rotonde waar we de Antwerpseweg moesten oversteken.






Daarna kwamen we uit in de omgeving van Visdonk.





We liepen ongeveer parallel aan de Antwerpseweg ...

... om uiteindelijk onder een viaduct terug te lopen richting de start bij Huis ten Halve (halverwege tussen het centrum van Roosendaal en Nispen). 
Hier dronken we nog een warme chocomel. Daarna terug naar huis. Nog wel een beetje moe, maar dat kwam omdat ik niet helemaal lekker was. 

Vergeet mijn gastenboek niet:

https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten