maandag 26 juni 2017

Zevendorpentocht 9 juli 2016 (21,3 km)


Na in 2015 de Zevendorpentocht te hebben moeten missen vanwege een operatie was ik er dit jaar weer bij.

Mijn broer kwam me al rond zes uur ophalen. 
Start Zevendorpentocht 
Hij zou 40 kilometer gaan wandelen als voorbereiding op de Vierdaagse. Ik hield het bij 20 km. We zagen ook Ron Konijn nog die voor de 55 km ging. Hij loopt in Nijmegen ook de 55 km. Om zeven uur kon mijn broer starten, ik moest tot 8 uur wachten. 
Maar door de muziek en de wandelaars die zich nog in moesten schrijven ging dat uur snel voorbij. 
Zoals gebruikelijk lopen de kortere afstanden al vlug een andere kant op. Richting Tholen, wat overigens pas halverwege de wandeltocht zou worden bereikt. 


Toen ik begon met de wandeling besloot ik er een 'ereronde' van te maken, ik had namelijk ongeveer 3 uur extra tijd. Dus zeker niet haasten en genieten van de omgeving. Al snel verliet ik Oud Vossemeer. 




Onderweg waren langs de kant soms mooie planten te zien. En die moesten natuurlijk op de foto. 











Na een uurtje kwam ik bij de eerste rust waar gedronken kon worden. Ook stond er snoep. Niet goed voor de tanden, maar wel verleidelijk.

Na een minuut of tien rust liep ik verder richting de plaats Tholen. Weer een uurtje wandelen. 



De 10 kilometer was ondertussen gesplitst. Later kwam de tocht terug op dit punt, maar eerst nog een lusje van 10 kilometer. 





We liepen richting een benzinepomp waar de weg over moest worden gestoken. Enkele wandelaars namen hier reeds de rust. 



Richting Tholen
Net voor Tholen deelde de SGP nog een mandarijn uit. En die smaakte lekker.






Al snel was het sportveld bereikt waar ook de tweede rust was ingericht. Hier heb ik wat langer gezeten. Ik had toch alle tijd. Ondertussen was mijn broer ook al een heel stuk op weg. 
Na de rust liep ik het sportterrein af en kwam gelijk bij een splitsing. 


Er moest nog een rondje door Tholen worden gewandeld om bij de haven te komen. 
In het begin was er een jaarmarkt, daarna al snel een stuk onverhard terrein.








Hier heb ik bleek achteraf toch wat kleine blaren opgelopen.












Toen het onverharde gedeelte was gepasseerd sloten al snel de andere afstanden aan. Em het haventje van Tholen kwam in zicht. 




Ik zag een terrasje en besloot wat te drinken en te eten.
'Helaas' zag ik dat andere wandelaars een appelpunt met slagroom hadden besteld. Ik kon de verleiding niet weerstaan en bestelde ook een appelpunt. 

Na deze grotere rust liep ik verder door Tholen. 




Langs een park.








Daarna werd Tholen langzaam achter ons gelaten en liepen we richting de laatste rust bij Van Dijk. 




Eerst een bruggetje over en dan langs de perenbomen. 
Op weg naar de rust bij Van Dijk 
Lekker kippetje 



Bij Van Dijk stonden ze met stukjes boterham met kaas, komkommer. Men kwam er steeds mee langst. Ook aardbeien werden uitgedeeld. 

Nog 2,1 kilometer te gaan, tenminste voor de meeste afstanden. De 55 kilometer moest hier nog de extra lus maken. 
Vertrek bij Van Dijk tussen de perenbomen 

Al snel kwam Oud Vossemeer in zicht. 





Rond half twee kon ik me afmelden. Mijn broer was nog onderweg. 

Zelf genoot ik eerst van een lipton ice, daarna ging ik buiten muziek luisteren van een DJ en een aantal dweilbandjes. 









Rond half vier kwam mijn broer ook binnen. Hij had de 40 kilometer voltooid. Hij gaat de Vierdaagse lopen, ik loop maandag een stertocht van Bergen op Zoom naar Nispen. 



Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten