maandag 26 juni 2017

Kellebeektocht 26 juni 2016 (12 km)

Vandaag stond de Kellebeektocht op het programma. Mijn broer liep 25 en was al rond 8 uur gestart, ik ging 12 km wandelen en startte net voor 10 uur.
Ik liep al meteen fout, want we moesten de achteruitgang van Chagall (het café waar je moest inschrijven) nemen en ik nam de vooruitgang.
 Maar dat was al snel opgelost en ik liep door het Emilie van Loonpark.




Toen ik het park uitliep liepen we richting de parklaan.


 Dit jaar niet over de Passerelle

 Maar voor we daar waren eerst nog even langs een oud klooster Mariagaard.

Op 2 gevels stond een spreuk.

 In de parklaan liep ik naar het oorlogsmonument.
Op de herdenkingssteen staan ook de namen van een oom en 2 nichtjes van mijn moeder, die in de oorlog door een bombardement waren omgekomen.
 Daarna liepen we door het Coenenpark.

 Ik heb hier vroeger in de buurt gewoond. Met de zon erbij konden mooie foto's worden gemaakt.


 Er was zelfs een regenboog te zien in de fontein.
Daarna door de waterstraat richting het kerkhof, waar ik de graven van mijn grootouders en oom bezocht.
 Opa en Oma Kouters
 Ome Piet
 Opa van Crugten
 Bij de Bredasebaan moesten we het kerhof weer verlaten. Even zat ik op aanwijzing van andere lopers verkeerd. Het was overigens op de routebeschrijving wel duidelijk aangegeven dat er een splitsing was.
 Maar al snel zat ik goed, omdat ik wist dat ik richting het Philipsterrein moest, tenminste wat er nog van over was.
 Even later werd de woonboulevard bereikt.




 We liepen ook hier voorbij.


 Bij de rotonde moesten we rechtsaf.
 De lucht werd grijzer en in de verte klonken donderslagen.

Maar als het goed was zou het onweer net onder Roosendaal voorbij trekken. Nog even een onverhard gedeelte.

 
Richting de Diamantdijk, waar ook even iets onduidelijk op de routebeschrijving stond. En ook het pijltje was niet duidelijk, dus ook hier een klein stukje teveel gewandeld.
 Uiteindelijk kwam ik in het Godwaldtpark.

 Ook hier miste ik een afslag zodat ik terug moest wandelen om een bruggetje te bereiken.


 Daar moet ik uitkomen, maar waar is het bruggetje????

 Uiteindelijk zag ik toch het bruggetje, het begon ondertussen erg te regenen.
 Even schuilen onder wat bomen. Uiteindelijk toch maar doorgelopen, nat was ik toch al.
 Nu konden we wel via het Jan Tinbergencollege richting de rust.
 Eerst nog even het viaduct onderdoor.
 Er hingen al spandoeken voor het hardlopen later op de middag. Het was ondertussen weer ver droog.
Nog een klein stukje door de Verfraaiing.
 Om bij de rust uit te komen, het grootste deel van de tocht zat er al op.

 Na de rust liep ik verder langs de A58 richting het Vrouwenhof.
 De TV toren.

 In het vrouwenhof liep ik langs een stuk waar ik bijna nog nooit ben geweest.

 Dus nu toch maar een paar foto's maken.


 Chinees restaurant.
 Hier maakte ik de laatste fout in de route. We zouden nog langs de speeltuin moeten lopen, maar ik liep langs de Nispensestraat. Daar zag ik de watertoren.
 Omdat ik wist waar ik naar toe moest, ben ik niet meer teruggelopen.

 Nog even door de Raadhuisstraat achter het raadhuis om. Zodoende kon er waar achterlangs Chagall worden gefinisht.
Al moest nog wel even wat verder worden doorgelopen omdat de straat al grotendeels was afgesloten voor de halve marathon. We kregen nog een bonnetje voor een ijsje.
 
Maar eerst nog even een cola drinken op het terras. Mijn broer zat op een ander terras, had geSMSt, maar dat had ik nog niet gelezen. Dus even later stond hij bij mij. Geslaagde tocht, jammer van de regenbui. 

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten