maandag 26 juni 2017

Nassautocht Steenbergen 30 april 2016 (9,1 km)

 Hoewel ik zondag wilde gaan wandelen in Dordrecht voelde ik me vandaag goed om in ieder geval 10 km te wandelen.
Dus besloot ik de Nassautocht in gaan wandelen. Mijn broer ging ook mee. Rond half tien reden we richting Steenbergen.

Nadat we ons hadden ingeschreven liepen we door Steenbergen richting een gedeelte waar we nog nooit hadden gewandeld.



Kerk Steenbergen




Daar zagen we onder andere het gemeentehuis en wat nieuwe woningen.
Bij de vijfde woontoren moesten we linksaf. 
Dit gaf even verwarring (er waren geen pijlen was er gezegd, maar we hadden de indruk dat er soms toch pijlen stonden) omdat we de gebouwen niet echt als torens zagen. Meer naar links zagen we wel torens. 

Zaten we wel goed? Al snel bleek het antwoord JA te zijn. 

We liepen weer richting Steenbergen centrum en kwamen nu vlak langst het gemeentehuis. 


Daarna door de winkelstraat waar halverwege de splitsing met de vijf kilometer was. 

Lekker ijsje, wel wat groot.


Snel kwamen we bij een benzinepomp waar ik een raider (dus geen twix) kocht. De twix heette namelijk vroeger raider. Vroeger ja want de houdbaarheidsdatum was al een week verlopen.
Dat zag ik pas toen ik de reep op had gegeten. Gelukkig ben ik er niet ziek van geworden. We liepen verder. Het rondje was wel wat groter dan het eerste stuk.




We liepen richting Welberg. Daar zagen we een Lotus van de EHBO lessen.
We kletsen nog even wat.

Daarna maakte we ons op voor het laatste stukje. Nog even een viaduct onderdoor, daarna waren we binnen een minuut of 10 bij de finish.

We melden ons af gereden even later weer richting Roosendaal.
Morgen misschien de bevrijdingstocht in Dordrecht. Eenmalig was deze niet op 5 mei maar op 1 mei. Ik wilde weer 15 km proberen in Dordrecht. Dan zal ik dit weekend op totaal 25 km uitkomen. Een hele prestatie na mijn ziekte.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten