zondag 25 juni 2017

Bevrijdingstocht Dordrecht 5 mei 2014 (16,3 km)

 



Na het eigen rondje Roosendaal van gisteren besloot ik vandaag, Bevrijdingsdag, de Bevrijdingstocht in Dordrecht weer eens te wandelen. 


 
Mijn broer was er niet bij omdat hij moest werken. Ik besloot te kiezen voor de 15 kilometer. Het eerste gedeelte liep richting stadspolders een wijk met nieuwe en bijzondere gebouwen. 

 




 



 


 


 
Het liep lekker mede door het zonnetje.   


 Genietend van de mooie architectuur liep ik de kilometers van vandaag.  




 


 Aparte straatverlichting. 



  Het bruggetje over. 
 
Lekker genieten van het weer. 



 


Na een kilometer of 8 kwamen we bij de rust. Hier kon van alles worden gekocht waaronder een puddingbroodje. Dat broodje heb ik samen met een cola toen maar gekocht.  

 
Daarna kon ik weer verder voor de tweede helft van de wandeling, die me al snel door in een park deed belanden. 

 
Daar heb ik ook weer een paar filmpjes gemaakt.   



7




 De vlaggen hangen in top. 

Ook kwam ik langs een monument waar bloemen en kransen waren gelegd vanwege de Dodenherdenking.  
Deze had ik zelf in Roosendaal bezocht. Daarna weer door een park waar ik ook weer een filmpje maakte. 
 Kransen voor de gevallenen. 

 



 
Op een bepaald moment had ik een stuk op mijn blad overgeslagen, zodat ik dacht dat ik er al bijna was.   

 
Dat kwam mede door het feit dat ik dacht dat ik de naam van de straat waar we moesten finishen al had zien staan. Dat was ook zo, bleek later op de kaart van Dordrecht.  

Maar het was nog een kleine 3 kilometer. Nadat ik nog even ongeveer 100m verkeerd was gelopen (moest naar links) liep ik terug. Dat bleek achteraf niet nodig te zijn geweest want ik had even later ook naar links kunnen gaan en was dan weer op de route uitgekomen.   
 Even later liep de route langs een zwembad en een haventje. 
 
De Prinses Amaliabrug kwam in zicht en ik zag weer een bekend stukje.   

 Prinses Amaliabrug 
 Nog een ruime kilometer te gaan.


Al snel was ook deze laatste kilometer afgelegd en kon ik me afmelden. Ik dronk nog even wat en liep naar mijn auto.  
Bij het terugrijden naar Roosendaal besloot ik, omdat ik achter een vrachtwagen zat op de meest rechterbaan besloot ik om naar de middelste baan te gaan. Een auto op de meest linkerbaan besloot op het zelfde moment naar rechts te gaan om zodoende ook op de middelste baan te gaan rijden. Dat werd dus een bijna ongeluk, gelukkig kon ik nog naar rechts uitwijken. Toen ik thuiskwam genoot ik na een douche van de laatste uren van mijn vakantie. 

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten