zondag 25 juni 2017

Eigen wandeling Roosendaal 4 mei 2014 (20,2 km)

Vandaag had mijn broer een eigen rondje Roosendaal uitgezet van ruim 20 kilometer. Tijdens deze tocht heb ik een aantal foto's gemaakt. Dat geeft een indruk van Roosendaal en omgeving.
Bekijk hieronder de foto's met een korte omschrijving.

De wijk "Tolberg" 
Fietstunneltje richting het Tolbergcentrum 
Huizen in de Tolberg 
Nog steeds "De Tolberg" 
Tolberg




We verlaten de Tolberg.  
In de buitenwijken van Roosendaal, het spoor (Roosendaal - Bergen op Zoom) over. 
Er komt nog geen trein aan. 
Maar na het oversteken wel. 

We lopen langs het buitengebied van Roosendaal richting Rosada. 


Heirweg Rosada komt in zicht. 

Rosada Outletcentrum
Rosada Outletcentrum
Rosada Outletcentrum
Rosada Outletcentrum
Westrand 
Westrand 
Vrouw in kooi 

We verlaten de Westrand weer om langs de A17 te gaan wandelen. 

A17 
We passeren de Vliet, waar ik in 1997 de laatste Vliettocht heb geschaatst. Helaas heeft het daarna nooit meer zo gevroren dat het nogmaals georganiseerd kon worden. 
A17 


Borchwerf 
We gaan weer het spoor over, nu de lijn Roosendaal - Dordrecht. 


En later het spoor van de lijn Roosendaal - Breda. 

Bij de snackbar Harten 4 nam ik een broodje. 
Voormalig Heilig Hartkerk 
We liepen door het Brugemeester Coenenpark in de parklaan. 

Hier heb ik in mijn jeugd vaak gelopen. Ik woonde er 5 minuten vandaan. 

Bevrijdingsmonument 
Oorlogsslachtoffer met daarop vermeld `n oudoom en 2 achternichtjes. 
De brugstraat op weg naar mijn moeder. 
Na het bezoek aan mijn moeder liepen we verder richting de Dijken een andere wijk in Roosendaal. 



Mc Donalds 
Even een Milkshake scoren.
Mc Donalds
Na de milkshake liepen we door het Burgemeester Godwaldtpark. 

Lopende in het park zagen we deze kleine waterval.  


De zogenaamde C-dijk.




Basic Fit 


We liepen via De Lindeburg richting de Kroeven.  


Even het viaduct onderdoor.  


In de Kroeven was het nog een klein stukje richting de Tolberg. 

Kennedylaan 
Kroeven 

Nog even een bruggetje over bij het Molenbeekpad. 
De wandeling van ruim 20 kilometer was voltooid. 
Een mooie wandeling door Roosendaal op 13 september de reüniestad van de Vereniging GoudenKruisdragers Vierdaagse.  

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten