maandag 26 juni 2017

Zondag 19 juli 2015 (Geen Vierdaagse)



Ieder jaar schreef ik voor de Vierdaagse een stukje over de voorbereidingen. En het motto voor dit jaar zou zijn "18 Jaar Vierdaagse Last time walking apart together". Dit sloeg op het feit dat mijn broer voor de laatste maal 4*50 km moest wandelen i.v.m. zijn leeftijd. Ik mocht al voor het derde jaar 4*40 km wandelen.

Echter een maand geleden werd duidelijk dat de Vierdaagse er niet in ging zitten. Niet vanwege mijn werk wat ik eerder schreef, door de 'late' startdatum had ik toch vakantie kunnen krijgen, maar wegens een operatie op 10 juli 2015.
Ik moest de strijd aangaan tegen de ziekte waar ik in 2005 tijdens mijn 10de Vierdaagse nog gesponsord liep. (Lees ook het gedicht waar de eerste letters van iedere regel de reden al aangaf) En waar ik sindsdien ieder jaar tijdens de vrijdag van de Vierdaagse een bedrag overmaak.
 
Ondertussen ben ik geopereerd en dinsdag tijdens de Dag van Elst krijg ik de uitslag. Duimen dus.
 
Mijn broer loop wel weer mee, dit jaar voor de laatste maal 4*50 kilometer omdat hij 2016 ook de leeftijd van 50 zal bereiken. Hopelijk gaat hij het halen (18x), want door de hele situatie is de training voor hem ook een beetje in het water gevallen. Maar hij is er klaar voor en vanuit het thuisfront zullen we hem steunen.
Ik hoop dit jaar nog te kunnen trainen en deelnemen aan de strandmarathon die van Burgh Haamstede naar Zoutelande loopt en de eerste zondag in oktober wordt gewandeld. Hiervoor wil ik zeker nog trainen tijdens de Airbornetocht en de Dam tot Dam loopt van Amsterdam naar Zaandam. En uiteraard eerder wat kleinere tochten om weer een beetje conditie op te bouwen.
 
Zaandam, de plaats die ik al eerder heb genoemd, is dit jaar op 12 september ook de plaats van de reünie Goudenkruisdragers Vierdaagse.
 
De reünie die mijn broer en ik in 2014 naar Roosendaal hebben gehaald. Oorspronkelijk was dat dit jaar maar omdat een ander organisatiecomité die het wilde organiseren het niet rond kon krijgen mochten wij het al in 2014. Gezien mijn gezondheidssituatie op dit moment achteraf misschien wel goed. Het programma ziet er in ieder geval leuk uit.
 
Op dit moment hoop ik a.s. vrijdag in Cuijk aanwezig te zijn, maar alles blijft afhankelijk hoe ik me voel. En hoe de uitslag van dinsdag zal uitvallen.
 
Wel zal ik vol enthousiasme de verrichtingen van mijn broer en andere bekende volgen. Op t.v. internet en in de kranten.
 
En veel foto's bekijken natuurlijk.
 
Als laatste wil ik iedereen die dit jaar start tijdens de Vierdaagse heel veel succes wensen.
 
En hopelijk wordt het dit jaar weer een groot feest op de Via Gladiola. Door de trieste gebeurtenissen op 17 juli 2014 was dat toen helaas niet echt mogelijk.
 

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten