zaterdag 17 juni 2017

MITO Mars 7 juni 2008 (40,7 km)

 
Het was rond half acht toen mijn broer zijn fiets bij mij kwam stallen. De MITO Mars start namelijk 500m van mijn woning.
Toen mijn horloge 8 uur aangaf konden we vertrekken voor de 40,7 km. Ik liep de MITO Mars al sinds 1995 ieder jaar dus wie goed kan rekenen weet dat het de 14de maal was. Maar dit jaar ging het wel erg snel. In 39 minuten heb ik deze 40,7 km gelopen. Hoe dat kan lees je hieronder.

De route liep richting de Kroeven waar we op een onverhard pad kwamen en richting de Bergen liepen. Voor de niet Roosendaalers , de Kroeven en de Bergen zijn wijken in Roosendaal.

De tullepetoanse walker (hier met zijn oranje wandelhoed, die niets te maken heeft met een toevallig voetbaltoernooi. Zijn voetbalhoed die er volgens mij bijna hetzelfde uitziet heeft namelijk een knipperend balletje op de voorkant) moest al vlug een bankje opzoeken.
Op richting Visdonk. Hier was na ruim 8 km de 1ste rust bij de boerderij van de familie Wagemakers. Op mijn horloge was het ’n paar minuten over acht geworden.
Hier hebben we eigenlijk niet gerust. We liepen weer verder door Visdonk richting de Belgische grens. We moesten namelijk naar Café “De Arabieren” in Horendonk.
 Het was zes minuten over acht geworden.
 In België zagen we diverse Mariakapelletjes

We kwamen aan bij “De Arabieren” waar we wat dronken. Het duurde overigens wel even voor we geholpen werden zodat we ook goed moesten opletten of er niet iemand voor ging dringen. Ook was ons opgevallen dat de volgende MITO-Mars op 13 juli 2008 zou zijn. Natuurlijk was dat niet juist maar er moest wel steeds iets van gezegd worden.

 We hadden 13,2 km afgelegd en het was 13 minuten over acht geworden.
Op naar Bosrust een Taverne in Essen België. Maar daar liepen we niet gelijk naar toe dat moest uiteraard met een omweg zodat we zelfs weer even in Nederland uitkwamen.


 Nog even rechtdoor!!
 
In Bosrust (na 23,1 km) hebben we weer even wat gedronken en ook wat langer gerust.



 Daarna weer een tiental kilometers richting “De Gouden Leeuw” in Nispen.



Daarna richting de kinderboerderij in Roosendaal. Maar wel even een klein ommetje via de Molenakker in Nispen waar mijn zus woont. Ze waren bezig met een tent op de zetten voor de jaarlijkse barbecue en om later EK-wedstrijden te kunnen kijken.




 Voor we bij de kinderboerderij waren liepen we langs het Molenbeekpad.




We kwamen aan bij de kinderboerderij waar we wat te drinken kregen. 37 km afgelegd en nog 3 te gaan. Nog even langs Friettent “De Minnebeek” voor een ijsje.
De laatste kilometers waren wel wat zwaar mede door het feit dat (zo bleek later) ik toch een blaartje op mijn linkervoet had opgelopen. Mijn voeten waren al wel wat aan het gloeien en dat had eigenlijk wel een signaal moeten zijn.
We liepen door de Bergen richting de finish. We kwamen langs Abelenberg 29, een huisje wat ik ooit heb bekeken toen het te koop stond. Het was echter van binnen erg klein en ook donker.


Het oranje i.v.m. het EK Voetbal was al overal te zien. Wat zal de 1ste wedstrijd tegen Italië ons gaan brengen. Ik voorspel 1-1 (op het moment dat ik dit verslag schrijf weet ik al dat Nederland met 3-0 heeft gewonnen.).

Om negen minuten over half negen kom ik bij de finish aan. Zodoende heb ik vandaag 40,7 km in 39 minuten af weten te leggen. Een recordtijd. Ik weet niet of me dit ooit weer gaat lukken.
Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

P.S. :
Helaas moet ik hierbij vermelden dat de geklokte tijd niet juist was. Mijn horloge had vandaag niet goed gelopen. De juiste tijden waren:
Start : 8.00u
Finish : 16.40u
Kortom een normale tijd voor mijn doen over 40 km.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten