donderdag 22 juni 2017

Morgenstondtocht 13 maart 2011 (15 km)

Nog een laatste foto van het carnavalsweekend van vorige week. Dit is een foto van de Turbo Tullepetaone een vriendengroep die in het Pinksterweekend voor de 2de maal de Roparun gaan wandelen. Door op de foto te klikken kom je bij hun pagina. Hopelijk komt er ook een 3de maal, want ik hoorde dat er ook eisen gesteld werden aan het minimale sponsorbedrag. En het vinden van sponsors is niet altijd even gemakkelijk, vandaar even deze reclame. Maar nu weer van het carnaval/hardlopen naar mijn hobby het wandelen.
Gisteren was ik al naar de start van de Nachtmars gaan kijken, vandaag stond ik zelf aan de start voor de Morgenstondtocht. Omdat ik alleen liep koos ik voor de 15 kilometer. Onder een iets meer bewolkte hemel ging ik rond kwart over acht op mijn fiets richting de start. Mijn broer was naar Utrecht en liep dus vandaag niet mee.
Nadat ik me had ingeschreven kon ik om 8.45u vertrekken om via een rondje om het sportpark richting Huis ten Halve en het Molenbeekpad te wandelen.




Even moest door een plas worden gelopen, maar daarna was het Molenbeekpad echt bereikt. Al snel moest rechtsaf worden geslagen richting de volkstuinen.




Daarna even langs het spoor gelopen, om daarna het spoor over te steken. Alhoewel eerst even de trein laten passeren.  

 Al vlug moest de 15 kilometer linksaf om via het Everlandweggetje richting Nispen te wandelen.





Na een half uurtje was Nispen bereikt en al snel ook sportpark De Wallen waar de rust was. Iets eerder waren de andere afstanden (110, 80, 50 en 25 km) aangesloten.


Na te hebben gestempeld en even wat te hebben gedronken konden de laatste 5,1 km worden afgelegd. Bij het oversteken van de autoweg zag ik nog een paard met wagen. 

Na linksaf te zijn geslagen is het eigenlijk een lange rechte weg richting Roosendaal. 



 Wel zag ik deze bloemen, al een voorteken van de naderende lente.

 En ook deze paarden moesten nog even op de foto. 

 Op een bepaald moment reed er ineens een auto naast mij. Ik dacht dat het iemand van de organisatie was, maar het was Ad Fens (loopt ook de Vierdaagse en we zien hem vaak op maandag bij De Ouwe Molen in Groesbeek waar we altijd gaan eten.) die vroeg hoe het ging.  



Nadat hij door was gereden was het voor mij nog een klein kwartiertje wandelen. Om 11.50u kon ik me afmelden, ik had dus 3 uur en 5 minuten gedaan over de tocht. 


Ik dronk nog wat en als laatste nam ik nog een flyer mee van http://www.delotgenoten.nl/ Ze organiseren op zondag 10 april een wandeling over 21 of 11,5 kilometer in Gilze. Ze hebben als doel (voor 2011) het organiseren van een verwendag voor kinderen waarvan een van de ouders is getroffen door de ziekte kanker. Misschien dat ik deze tocht ga wandelen.
Daarna fietste ik weer naar huis.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten