donderdag 22 juni 2017

Wintertocht Hart van Brabant 27 februari 2011 (23,0 km)

 

De laatste wandeltocht van de vijf in Tilburg. En het is er toch nog van gekomen om hier te wandelen. Waren regen en een zotte zevermiddag vorige keren nog een excuus, deze keer reden mijn broer en ik ondanks de slechte weersverwachtingen toch naar Tilburg.
Bij de start was duidelijk te zien dat de carnaval nog moet komen. Daarom was deze wandeling ook eind februari in plaats van begin maart. 
Ondanks het bewolkte weer liepen we toch met goede moed de 23 kilometers tegemoet. Ja, we moesten natuurlijk weer eens wat serieuze tochten gaan wandelen. De vierdaagse komt er weer aan. Ondertussen al weer bijna 4 weken ingeschreven. 

De wandeling ging naar het Noorden van Tilburg. 
 
Het eerste gedeelte van de wandeling regende het nog niet zo hard.   
Al snel hadden we de splitsing met de 13 kilometer bereikt. Mijn broer had voor alle zekerheid ook de 13 kilometerroute meegenomen (Sorry captain Jack, ik was het niet). Als het erg zou gaan regenen zei hij. 
MAAR TIJDENS DE VIERDAAGSE KAN HET OOK REGENEN en dan is er geen pardon. 
 We liepen onder het viaduct door.  

 Nadat we kort door een rustgebied. Hiervoor was toestemming gegeven door Natuurmonumenten. 
Al vlug zagen we de TV-toren die in de buurt van Loon op Zand staat. Loon op Zand was dan ook de bestemming voor de rust. 
 Het begon al wat harder te regenen, maar het ergste zou nog komen. 


We liepen nog door de bossen ...   

... waar ik de bovenstaande paddenstoelen op de foto kon zetten.   
Galgeneindsestraat, als dat maar geen voorteken is.   


Uiteindelijk liepen we toch richting Loon op Zand.   



 Waar werd gerust en even lekker kon worden uitgerust bij Eeterij Lámitié.
 Om kwart voor twaalf liepen we na een rust van 25 minuten verder voor de laatste 11 kilometers. 
De route was mooi in twee ongeveer gelijke stukken verdeeld.  


Helaas de regen niet. Tijdens het tweede gedeelte kwam het echt met bakken uit de hemel.   

Weer de toren.   

We liepen ook langs het geboortebos. Overigens moest ik nog even een pijltje terughangen, dat was weggewaaid door de wind. Gelukkig zagen we ook later dat ik het goed had teruggehangen. 


Toen we bijna in Tilburg binnen kwamen, waren we door en door nat.   

Jammer, want het was een mooie tocht. Een "klein" zonnetje zou de kers op de taart zijn geweest. Door de regen werden de bospaden ook drassig.   
De wandelkleren moesten dus voor een hele goede wasbeurt de wasmachine in.  

We liepen nog langs een parkje.   


Bij dit Shell-station kocht ik nog een broodje. Ja dat krijg je als je je boterhammen thuis laat liggen. 
Wat een regenbui. We liepen langs de Zevenheuvelenweg (In Tilburg???, waar zijn de heuvelen dan???)   

Toen we via dit bruggetje het water overgingen ...   


... zagen we een bekend ziekenhuis van 3 jaar geleden. Gelukkig eindigde de wandeltocht nu niet hier.   
Na het ziekenhuis moesten we direct rechtsaf, maar we liepen rechtdoor. Maar het was geen groot probleem want bij de volgende rotonde gingen we alsnog rechtsaf. Om daarna weer linksaf te slaan en op de route uit te komen.

Het station Tilburg West (sorry Tilburg Universiteit zoals het tegenwoordig heet.)   

Hier is ook Boerke Mutsaers het eindpunt van de wandeling. Om 13:50u konden we ons afmelden. We dronken nog een cola en reden weer naar huis.
Volgende week mijn eerste Vierdaagse van 2011. Maar dat is geen wandelen. En mijn NEEFJE is JEUGDPRINS van AOPELAAND (Nispen).

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten