zondag 25 juni 2017

Brabantse Loopdag 19 oktober 2014 (15 km)

 Eindelijk weer eens een wandeltocht. Na de vierdaagse was er nog helemaal niets van gekomen. 
Dit kwam onder andere door organiseren van de succesvolle reünie op 13 september jongstleden. Maar vandaag was het er wel van gekomen.  
Daarom reed ik samen met mijn broer richting Breda. Door de wegwerkzaamheden zaten we nog even verkeerd maar al snel konden ons melden bij de start We kozen voor de Brabantse wandeldag die georganiseerd werd door WIEGO in Breda.  
 De start was bij atletiekvereniging sprint. Daar merkte ik dat ik mijn wandelboekje was vergeten zodat ik dus mijn stempel op een papiertje moest laten zetten. We kozen voor de 15 km tocht.


Eigenlijk wel ongebruikelijk want meestal starten we met 10 km tijdens de eerste wandeling. Alhoewel soms is de eerste wandeling de Air-Borne tocht en die is 25 km. Doorgaan ingeschreven konden starten we weer stuk van de wandeltocht liep door de bossen.  
Gelukkig waren de paden niet te drassig zodat er in een redelijk tempo kon worden door gewandeld. Hoor het weer was goed op deze herfstdag. Het zonnetje kwam er zelfs bij.  
 
Op een bepaald moment liepen we langs een vijvertje waar we een beetje omheen liepen. Al snel waren we bij de eerste rust. 
Genieten van het herfstzonnetje. 




Richting de eerste rust. 
Hier dronken we wat. Na minuut of 10 liepen we verder.  


Even later kwam in gesprek met een wandelaar.  
Weer een mooi uitzicht. 
 
Hij was even aan het kijken of hij wel goed liep.
De route was echter in het algemeen goed aangegeven tot nu toe alleen na een aantal kilometer in het begin was even twijfel of we links of rechts af moesten.

 
We liepen richting Effen waar de 2de rust zou zijn. Er waren door het toch wel aangename weer ook veel motoren op de weg.  
Richting Effen. 

Ook de dieren genieten nog van het weer. 
 



 

Op naar de tweede rust. 
 
In Effen hebben we weer even gerust, wat gedronken (ieder 2 consumpties want het was toch wel dorstig weer).  
 Een hof naar ons genoemd???? 
 Daarna het laatste stukje richting de finish.

 
  
De snelweg onderdoor. 
 Bruggetje over. 

 Nog even een stukje door het bos, waar we (waarschijnlijk toch even verkeerd liepen).  

 Daarom liepen we parallel aan de juiste route, zodat we toch weer op de route uitkwamen.  



 We waren daarna weer snel bij de finish, waar we ons af moesten melden.  
We moesten nu de trap op, omdat er in de zaal waar we ons hadden aangemeld een verjaardagsfeest was. Voordat we naar huis reden dronken we nog wat. 

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/ 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten