dinsdag 6 juni 2017

Breng die gladiolen naar Sandra

Bron : Nieuwsbrief VierdaagseNijmegen.com
Hij werd beroemd met nummers als, Rosemarie, Arrivederci Ans, Naar de kermis en niet te vergeten Rozen voor Sandra.

Goed voor een miljoenenverkoop. Deze zomer loopt hij de Vierdaagse mee. Voor het goede doel.

 
'Tingelingeling, hier komt de wandelexpress’. Een markant gezelschap van dertig personen zal de komende Vierdaagse van Nijmegen opfleuren. De opvallende groep banjert elke dag 40 kilometer, met als aanvoerder en leadzanger niemand minder dan Ronnie Tober. Daarmee wil en zal hij zichzelf zeker in de kijker lopen voor een goed doel, de
Ronnie Tober Foundation.
Een stichting die zich inzet om mensen met een verstandelijke beperking uit hun isolement te halen.

De Nijmeegse zangeres Dajèn Theunissen werd door Ronnie gevraagd een tekst te schrijven op het nummer van Taai Taai en in de Wijchense Stromenland Studio van Ferry Janssen werd het nummer op cd gezet.

„In juni gaan we met 45 gehandicapten naar Valkenburg. Tel de bussen, de hotels en de verzorging en je zit al zo op 15.000 euro. Voor één dagje... De Vierdaagse is een unieke gelegenheid om nóg meer aandacht te vragen, we hebben er écht veel voor over, al moet ik er voor achteruitlopen”, aldus Ronnie. „ Nou”, grapt zijn partner Jan Jochems, „ Ik vind het al heel wat om met jou 40 kilometer vooruit te lopen.”

in 1998 krijgt Ronnie te horen krijgt dat hij blaaskanker heeft.
„ Het was Erika Terpstra die mij op het idee bracht de stichting in het leven te roepen en meteen voelde ik me al een stuk beter”, aldus een emotionele Tober.

„ Toen we vorig jaar de Vierdaagse bezochten voor een optreden werden Jan en ik gegrepen door de wandelkoorts en zo ontstond het idee om zelf mee te lopen.” „ Op dit moment hebben we al honderd kilometer getraind met onze vaste wandelclub uit Apeldoorn; we liggen op schema.

De hele club slaapt tijdens de Vierdaagse in een boerderij in Winssen, en van daaruit hebben we elke avond live een tv­programma. We gaan al mijn hits zingen tijdens het lopen, maar ik zal wel een paar dingen aan moeten passen. de rozen voor Sandra zullen gladiolen moeten worden, maar de hoofdzaak is dat de mensen langs de kant weten dat ‘ Tingelingeling’ betekent dat we eraan komen. De dames en heren van de wandelexpress.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten